Wczytuję dane...
KOD: 978-83-7489-106-6
Autor: Iwona Majewska-Opiełka
EAN: 9788374891066
Koszt wysyłki od: 9.90 PLN

Wprowadzenie do książki

Sukces firmy

   Książka ta przedstawia konkretne zachowania w firmie. Nie chcę omawiać w niej skomplikowanych teorii, nie będę też posługiwać się takimi terminami, jak „paradygmat”, „usprawnianie” czy „szumy w komunikacji”.   Pragnę przekazywać wiedzę w jak najprostszy sposób. Z tego powodu będę przytaczała wiele przykładów i anegdot, z doświadczenia bowiem wiem, że to najlepszy sposób na zapamiętanie nawet najtrudniejszego materiału. W istocie chodzi przecież o przykłady; o świadomość, że ktoś inny coś zrobił i dobrze na tym wyszedł albo też, że się pomylił i zapłacił za swój błąd. Wiedza psychologiczna ma sens praktyczny tylko wtedy, gdy można ją przekazać zwyczajnym językiem, bez posługiwania się żargonem zawodowym czy teoretycznymi uogólnieniami. Tylko taką wiedzę można potem bez problemu stosować. Mam nadzieję, że lektura tej książki nie tylko przyczyni się do lepszego radzenia sobie w świecie biznesu, ale również zachęci Czytelników do głębszego zainteresowania się psychologią w działaniu i sięgnięcia po inne publikacje tego typu.
   Miałam jeszcze jeden powód do napisania tej książki. Pragnęłam - w miarę możliwości i potrzeb - wymienić z imienia i nazwiska niektórych polskich liderów. W rodzimych publikacjach bardzo mało mówi się o dobrych menedżerach, rzadko wskazuje się ich przykład. Można znaleźć takie informacje w prasie i to -co dziwne - częściej w tygodnikach niż w periodykach poświęconych biznesowi, w książkach zaś próżno szukać konkretnych przykładów ludzi i firm. W literaturze amerykańskiej jest inaczej. Tam większość autorów odnosi się do przykładów z własnego lub cudzego doświadczenia, mówi o konkretnych ludziach, chwali ich osiągnięcia. Nie podaje się za to nazw i nazwisk związanych z przykładami negatywnymi. Słusznie. I tak rynek zweryfikuje wcześniej czy później ich postawy. Moja książka jest zatem także hołdem złożonym ludziom, którzy uwierzyli w proponowane tu spojrzenie na skuteczne działanie i znaleźli w sobie wystarczająco wiele siły, aby wytrwale podążać w obranym kierunku.
    Moje ujęcie wiedzy o biznesie oparte jest na kilku tezach. Nie są to tylko ładnie brzmiące, poprawne deklaracje, ale werbalizacja głębokich, szczerych przekonań o słuszności i skuteczności praw, według których działają najlepsi przedstawiciele biznesu zarówno w Polsce, jak i za granicą. Tezy te będę często, przy różnych okazjach, przywoływała. Mam nadzieję, że wielokrotnie powtarzane na trwałe zagoszczą w świadomości Czytelników. Życzę tego również sobie.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Iwona Majewska-Opiełka

  • Liczba stron: 

    248

  • Wymiary: 

    176×250

  • Oprawa: 

    Twarda

  • ISBN: 

    978-83-7489-106-6

  • Rok wydania: 

    2007