Wczytuję dane...
KOD: 978-83-7229-448-7
Autor: Paul Wade
Dostępność: 24 godzin
Koszt wysyłki od: 6.90 PLN
Wydawca: Aha

Wprowadzenie do książki

Skazany na trening Dziennik ćwiczeń z masą ciała

  Jeśli czynienie postępów w treningu jest tak proste, dlaczego tak niewielu początkujących sportowców dochodzi do przyzwoitej siły i masy mięśniowej - nie mówiąc już o znakomitej?
   Odpowiedź jest taka, że niewielu trenujących korzysta ze sprzyjających momentów, które oferuje im trening. Kiedy ćwiczysz, ciało adaptuje się do tego, by radzić sobie z obciążeniem, ale ta adaptacja zachodzi bardzo małymi kroczkami, zwłaszcza kiedy wyjdziesz już poza etap początkujący. Postępy są minimalne: dodasz gdzieś może jedno powtórzenie, gdzieś indziej poprawisz technikę, jeszcze gdzieś indziej skrócisz czas regeneracji. Jednak z perspektywy miesięcy i lat te drobne zmiany składają się w końcu na istotne postępy. Właśnie w taki sposób pozornie „nadludzcy" sportowcy podwajają czy potrajają swoją siłę, nabierają kilogramów twardych mięśni, wyrabiają sobie mistrzowskie ciało.
   Niestety, większość trenujących nie zauważa tych drobnych zmian, więc nie jest w stanie budować na nich swoich postępów. A te drobne cotygodniowe kroczki do przodu są naszą szansą. Gdybyś był w stanie podnosić swoją siłę zaledwie o l procent tygodniowo, w dwa lata podwoiłbyś ją. Jednak większość ludzi nawet nie zbliża się do takiego podwojenia, bo nie śledzi swoich wyników prawidłowo. Nie zauważa tej 1-procentowej adaptacji - jednego powtórzenia więcej w tym, poprawy techniki w tamtym. A skoro te drobne postępy znikają ci z oczu, jakże mają się stać fundamentem wielkich?
  1 procent to naprawdę bardzo mały cel do uchwycenia. Jeśli namierzając go, polegasz na swojej pamięci, instynkcie czy odczuciach - jak postępuje wielu trenujących - całkiem się rozmywa (a to ostatnia rzecz, jakiej się chce w mierzeniu do małego celu, prawda?).    Zapisywanie swoich postępów w dzienniku uwydatnia ten mały cel, czyni go widocznym. Sprawia, że staje się on możliwy do oceny. Sportowcy, którzy zaczynają prowadzić proste wpisy w dzienniku treningowym, przekonują się, że nagle wiedzą, co powinni robić, by zawsze mieć postępy. Nigdy nie umyka im ten l procent.
   Prowadzenie dziennika nie tylko pozwala ci zauważyć czynione postępy. Działa też jak system wczesnego ostrzegania, który powiadamia cię, kiedy nie robisz postępów. Przeglądając notatki w poszukiwaniu sygnałów rozwoju, zawodnicy szybko przekonują się, czy stosowany program treningu sprawdza się czy nie. Jest to wiedza, która pozwala człowiekowi zorientować się, jaki rodzaj sesji czy ćwiczeń faktycznie działa w ich przypadku - zamiast zgadywać to „na czują". To ten typ świadomości, który odróżnia prawdziwie wielkich zawodników od całej reszty.

  • Dzięki dziennikowi treningowemu nigdy nie będziesz musiał się wysilać, by przypomnieć sobie, w jakim jesteś miejscu. 
  • Dziennik zaoszczędzi ci miesiące, a nawet lata wysiłku zmarnowanego na słabe jakościowo programy.
  • Prowadząc Dziennik ćwiczeń z masą ciała, nie masz żadnych wymówek. Nie musisz nawet wymyślać schematu zapisków - wypełniasz tylko puste rubryki danymi z sesji i gotowe.

Szczegóły

  • Autor: 

    Paul Wade

  • Tytuł oryginału: 

    Convict Conditioning. Ultimate Bodyweight Training Log

  • Objętość: 

    280

  • Oprawa: 

    Miękka

  • Format: 

    165x235

  • ISBN: 

    978-83-7229-448-7

  • Tłumacz: 

    Dariusz Rossowski

  • Rok wydania: 

    2015

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...