Siła perswazji to prawdopodobnie najważniejsze źródło życiowego i zawodowego powodzenia. Może stanowić przełomowy czynnik oddzielający sukces od tego, co nim nie jest. Wszyscy znamy ludzi, którzy są niebywale przekonujący. Niezależnie od sytuacji zawsze jakoś umieją sprawić, by inni zgadzali się z nimi, przystawali na ich pomysły i postępowali zgodnie z ich wolą. Niektórzy zdają się to osiągać bez żadnego wysiłku. Być może przychodzi im to z łatwością, ponieważ rozwinęli wielką biegłość w sztuce perswazji.
Dobrą wiadomością dla wszystkich pozostałych jest to, że sztukę perswazji można poznać i przyswoić. Książka Perswazja Sztuka wpływania na ludzi pokaże, że jest to możliwe.
Iluzjoniści są mistrzami czegoś, co zazwyczaj nazywamy „obyciem społecznym". Przede wszystkim koncentrują, a następnie kontrolują uwagę widowni, niezależnie od tego, czy składa się ona z setek osób, czy też z jednej. Używają wtedy specjalnie dobranych słów i słuchają uważnie, co mają do powiedzenia zgłaszający się ochotnicy. Pozwala im to już podczas rozmowy ustalić, z jakiego rodzaju ludźmi mają do czynienia. Starają się, by widzowie zapamiętali konkretne szczegóły, wykonują swoje czynności z odrobiną humoru, „rozgryzają" cudze charaktery, dobierają właściwe gesty oraz postawę i sprawiają, że widownia ich lubi. Wszystko to służy jednemu - przekonaniu widzów, by dla własnej rozrywki zechcieli ulec złudzeniom.
Siłą perswazji interesuję się już od dawna, odkąd zafascynowała mnie psychologia magii i zostałem najmłodszym z członków Magie Circle*.
W ciągu wielu następnych lat spędzonych w świecie biznesu moje zainteresowanie rosło, aż w końcu uświadomiłem sobie, jak wielką przewagę daje umiejętność przekonywania ludzi do własnego sposobu myślenia. Każdego dnia, w pracy i oczywiście w życiu osobistym, wchodzimy w kontakty z ludźmi, którzy powinni zrozumieć nasz punkt widzenia. Jest to niezbędne zarówno po to, żebyśmy mogli im pomóc, jak i po to, żeby oni mogli pomóc nam. Sami również powinniśmy zrozumieć ich punkt widzenia. Musimy umieć przekonywać innych do naszych poglądów i „rozpracowywać" to, jak myślą.
Mówiąc krótko, siła perswazji jest tą „czarodziejską formułką", o znalezieniu której marzymy, by ułatwić sobie życie. Perswazję można zdefiniować jako przesianie, które potrafi wpłynąć na opinie ludzi, ich nastawienie albo działania.
Książka Perswazja Sztuka wpływania na ludzi jest rezultatem moich wieloletnich doświadczeń związanych z reklamą, handlem, marketingiem, dziennikarstwem, psychologią pracy i doskonaleniem kadr. Pokaże ci ona w wiarygodny sposób, jak możesz kształtować siebie i własne myśli oraz jak możesz skutecznie „rozgryzać" innych ludzi. Dzięki temu będzie ci o wiele łatwiej zyskać ich sympatię.
Chciałbym tutaj z mocą podkreślić, że „perswazja" opisana w książce Perswazja Sztuka wpływania na ludzi i zgodnie z nią stosowana jest całkowicie pozytywna. Działa ona na twoją korzyść i na korzyść ludzi, z którymi masz do czynienia.
Coraz więcej badań potwierdza obserwację, że zarówno w naszym zawodowym, jak i osobistym życiu to właśnie zdolność przekonywania oddziela tych, którzy cieszą się powodzeniem, od tych, którym wiedzie się gorzej.
Jak zwykł mawiać mój profesor od ekonomii, cytując J.K. Galbraitha:
Świat wypełniają dwa typy ludzi:
Ci, którzy nie wiedzą
Oraz ci, którzy nie wiedzą, że nie wiedzą.
Książka Perswazja Sztuka wpływania na ludzi przyda się i jednym, i drugim!
James Borg
Spis treści
Perswazja Sztuka wpływania na ludzi
Słowo wstępne
Podziękowania
Wprowadzenie
Rozdział 1. Siła perswazji Jak empatia i szczerość potrafią zdziałać cuda
Rozdział 2. Być dobrym słuchaczem Dlaczego słuchanie jest tak istotne
Rozdział 3. Proszę o uwagę! Jak podtrzymać uwagę, kiedy tego chcesz
Rozdział 4. Zwracaj uwagę na mowę ciała Jak odczytywać gesty i wysyłać odpowiednie sygnały
Rozdział 5. Magia pamięci Znaczenie pamięci oraz kilka prostych wskazówek, jak ją udoskonalić
Rozdział 6. Spraw, aby słowa pracowały dla ciebie, czyli potęga psycholingwistyki
Rozdział 7. Telepatia przez telefon Naucz się skorzystać z telefonu, tak by rozpoznać sytuację i zyskać jak najwięcej
Rozdział 8. Negocjowanie wzajemnych korzyści Jak wykorzystać psychologię, by osiągnąć najlepszy wynik
Rozdział 9. W kręgu osobowości Jak rozróżniać typy osobowości i odpowiednio z nimi postępować
Rozdział 10. Siła perswazji w akcji
Dodatek
Tabela punktacji
Posłowie