Wczytuję dane...

Opinie o książce Inteligencja Strategiczna

Opinie o książce Inteligencja Strategiczna

   Książka ta stanowi zapis trzydziestu pięciu lat mojej intelektualnej wyprawy w poszukiwaniu strategii. Docierając do rozdroży, obierałem zawsze kierunek, który najbardziej mnie pociągał, moja droga była więc kręta i urozmaicona.
  Spędziłem łącznie piętnaście lat na uczelni, studiując, analizując konkretne przypadki i nauczając. Omawiając przypadki, na ogół koncentrujemy się na firmach odnoszących sukcesy, ponieważ niewielu przegranych gotowych jest obnażyć swoje problemy przed całym światem... i tak oto, naturalną koleją rzeczy, stałem się badaczem sukcesów.
   Przez dziesięć lat dla odmiany byłem konsultantem do spraw strategii, sytuacja zatem się odwróciła. Rzadko która firma zatrudnia takich konsultantów, kiedy sprawy idą po jej myśli - zwykle robią to, gdy zmagają się z wielkimi problemami... i tak oto stałem się badaczem porażek.
   Kolejne dziesięć lat spożytkowałem, praktykując zarządzanie, prowadząc duże i małe firmy, wdrażając strategię i w ten sposób budując własny zestaw sukcesów i porażek.
    Przez cały ten czas obiecywałem sobie, że któregoś dnia usiądę i zastanowię się nad tym, czego się nauczyłem, a potem podzielę się tym z innymi. Napisałem tę książkę bez złudzeń, że tworzę zdumiewająco nowatorskie dzieło, dokonuję przełomowego odkrycia naukowego czy proponuję genialne rozwiązanie. Przeciwnie, wiele podstawowych zasad dobrej praktyki biznesowej znanych jest od pokoleń. Chciałem raczej zebrać swoje przemyślenia i ująć je w przydatny zestaw, licząc, że dzięki temu przywódcy przyswoją sobie te odkrycia szybciej i mniejszym kosztem, niż uczyniłem to ja w swojej karierze. Jeśli tak się nie stanie, mam nadzieję, że lektura ta przynajmniej ich zaciekawi.

John R. Wells

Inteligencja Strategiczna
Inteligencja Strategiczna



Jak praktycy i uczeni z całego świata oceniają
Inteligencję strategiczną

   Wyczerpujące kompendium przeznaczone dla wszystkich zarządzających, którzy pragną doprowadzić swoją firmę do perfekcji. John Wells po mistrzowsku łączy potrzebę zwycięskiej strategii, inteligentnej struktury i modelu biznesowego umożliwiającego ich bezbłędne wdrożenie z kapitałem ludzkim i kulturą niezbędną do utrzymania wysokiej sprawności w okresie bolesnych zmian. Pozycja obowiązkowa dla każdego prezesa marzącego o błyskawicznej poprawie wyników swojej firmy.
Michael White,
prezes i dyrektor generalny DIRECTY, USA

   System biznesowy firmy Danaher polega na „robieniu właściwych rzeczy we właściwy sposób”. Fascynująca książka Wellsa nawołuje do połączenia inicjatyw strategicznych, operacyjnych i organizacyjnych firmy w całość, zanim fragmentaryczne, funkcjonalne wysiłki, choć podejmowane w dobrej wierze, sprawią, że nawet najskuteczniejsza firma spocznie na laurach.
Larry Cułp,
dyrektor generalny Danaher, USA

   Dynamiczna i pobudzająca książka Wellsa niesie ze sobą przełomowe przesłanie, które powinno skłonić liderów światowego biznesu do działania i przemyśleń. Dostarczając ciekawej lektury na temat zachowań społecznych wilków czy upadku Circuit City, wylewa zarazem kubeł zimnej wody na głowy biznesowego establishmentu.
Archie Norman,
prezes ITY, Wielka Brytania

   Arcydzieło mistrza strategii — Wells poświęcił swoją karierę zawodową zgłębianiu czynników stanowiących o skuteczności organizacji i ich przywódców; ta książka łączy teorię z praktyką w przystępną metodę, którą prezesi i członkowie zarządów będą mogli bezpośrednio wdrożyć w swoich firmach. Jeśli masz w tym roku czas na przeczytanie tylko jednej książki o biznesie, wybierz Inteligencję strategiczną. Wells dostarcza zabieganym menedżerom informacji i praktycznych scenariuszy, które pozwolą im konkurować we współczesnym, obfitującym w wyzwania otoczeniu biznesowym.
Rick Mills, dyrektor ds. innowacji strategicznych
Alliance Boots, Wielka Brytania

  Tę książkę należy przeczytać, zanim odczujemy, że jest nam potrzebna! John Wells zmiksował fundamentalne zasady z najnowszymi odkryciami, tworząc podręcznik, który skłoni każdego menedżera do stawiania pytań o strategiczny kierunek, w jakim zmierza jego firma. Gdy dochodzi do krytycznej oceny strategii, John Wells narzuca twardą dyscyplinę, lecz we współczesnym środowisku gospodarczym tego właśnie potrzebuje większość przedsiębiorstw.
Rupert Morley,
dyrektor generalny Sterling Ltd, Wielka Brytania

  Banalnych podręczników na temat strategii nie brakuje, dlatego John Wells, powracając do źródeł, wprowadza miłą odmianę. Łamie powszechne stereotypy na temat strategii i problemów z jej zastosowaniem w przedsiębiorstwach, rozsądnie przestrzegając, że na drodze do dobrej strategii nie ma mowy o skrótach: wysoką inteligencję strategiczną trzeba sobie wypracować. Jego książka to wspaniały przewodnik.
dr Victor Fung, prezes Li & Fung, Hongkong

  Żyjemy w obfitującej w wyzwania, szybko zmieniającej się, dynamicznej gospodarce. Potrzebujemy rozsądniejszych przedsiębiorstw, wyposażonych w przemyślane strategie i struktury, musimy też dostosować do nich swoje umysły. Ta książka pomaga przecierać szlaki.
Douglas Tong Hsu,
prezes i dyrektor generalny Far Eastern Group, Tajwan