Wczytuję dane...
KOD: 978-83-7746-528-8
Autor: Ken Blanchard
EAN: 9788377465288
Koszt wysyłki od: 9.90 PLN
Wydawca: MT Biznes

Wprowadzenie do książki

Zaufanie działa! Cztery kluczowe czynniki budowania trwałych związków

   Jako konsultant zajmujący się zmianami w organizacji pomagam liderom biznesu zrozumieć, dokąd zmierzają, opracować pian strategiczny oraz doprowadzić do tego, by cała organizacja skoncentrowała się na realizacji wspólnych celów. W niektórych firmach jest to niezwykle żmudny i mozolny proces, usiany przeszkodami, które niekiedy wręcz wieszczą klęskę. W innych przedsiębiorstwach zmiany wprowadzane są szybko i cały proces przebiega bezboleśnie.
   Kilka lat temu zaczęłam się nad tym głębiej zastanawiać: dlaczego w niektórych firmach wprowadzanie zmian przebiega doskonale, a w innych nie? Czy chodzi o kwestię przywództwa? Jeśli tak, to co jest kluczowym czynnikiem, umożliwiającym liderom nakłonienie ludzi do współpracy?
   I nagle, w trakcie pewnego lotu nad Kansas, w ramach moich rozlicznych podróży między Zachodnim a Wschodnim Wybrzeżem Stanów Zjednoczonych, zapaliła mi się w głowie lampka: kluczowym czynnikiem jest zaufanie.

  • Ale jak je zdefiniować?
  • Jak opisać?
  • Czy zaufanie oznacza to samo dla ciebie, co i dla mnie?
  • Jeśli nie, to jak moglibyśmy o tym rozmawiać?

   W poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania zaczęłam prosić uczestników moich warsztatów o wskazanie symbolu zaufania. Odpowiedzi były przeróżne: serce, noworodek, uścisk dłoni, obrączka ślubna, krzyż, flaga amerykańska. Reakcje na te symbole również były bardzo zróżnicowane. Niektórzy mówili: „Ja właśnie jestem po rozwodzie, więc obrączka nie kojarzy mi się z zaufaniem”. Albo: „W niektórych częściach świata nasza flaga nie jest uważana za symbol zaufania”.
   Jasne stało się dla mnie, że zaufanie oznacza różne rzeczy dla różnych ludzi, w zależności od ich dotychczasowych doświadczeń. Nasuwało się więc pytanie: w jaki sposób możemy rozmawiać o zaufaniu i rozwiązywać związane z nim problemy, skoro patrzymy na nie przez pryzmat indywidualnych doświadczeń? Oczywistym się stało, że konieczna jest jakaś wspólna płaszczyzna, model, który stanie się podstawą języka zaufania.
   Rozpoczęłam więc intensywne poszukiwania, w trakcie których znalazłam kilka interesujących, akademickich badań naukowych ze złożonymi modelami. Okazały się jednak zbyt skomplikowane, by można było wykorzystać je na wszystkich poziomach organizacji - od prezesa, po szeregowego pracownika. Po sześciu latach badań - z uwzględnieniem analizy rynku i grup fokusowych złożonych z prezesów, menedżerów i pracowników niższych szczebli - doszłam do wniosku, że zaufanie rośnie w obecności pewnych zachowań. Ale jakie to są zachowania?
   Założywszy, iż zaufanie jest funkcją zachowań, porozstawiałam w moim biurze tablice flipchart, tak aby podczas rozmów z klientami, kolegami i przyjaciółmi móc dokumentować zachowania, które wpływają na poziom zaufania pozytywnie lub negatywnie. W miarę, jak lista stawała się coraz dłuższa, zrozumiałam, że można je przyporządkować do czterech głównych grup. Są to: zdolność (ang. able) - demonstrowanie kompetencji, wiarygodność (ang. believable) - uczciwe działanie, bliskość (ang. connected) - troska o innych oraz niezawodność (ang. dependable) - pewność i poleganie. I tak właśnie narodził się model zaufania ABCD™!
   Celem książki Zaufanie działa jest podniesienie świadomości na temat problemów związanych z zaufaniem w twoim życiu i zapewnienie narzędzi pozwalających je rozwiązać, a także wypracowanie wspólnego języka zaufania. Mamy nadzieję, że wykorzystasz zawartą tu wiedzę do budowy efektywnych, przyjaznych relacji — oraz że podzielisz się nią z innymi, aby i oni mogli pójść w twoje ślady.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Ken Blanchard

  • Tytuł oryginału: 

    Trust Works!: Four Keys to Building Lasting Relationships

  • Liczba stron: 

    120

  • Wymiary: 

    140x215

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-7746-528-8

  • Tłumacz: 

    Marcin Kowalczyk

  • Rok wydania: 

    2013

Polecamy