Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły
Wczytuję dane...
KOD: 978-83-61732-66-2
Autor: Blanchard Ken, Donald Carew, Eunice Parisi-Carew
EAN: 9788361732662
Koszt wysyłki od: 9.90 PLN
Wydawca: MT Biznes

Wprowadzenie do książki

Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły

   Nigdy dotąd w całej historii rozwoju środowiska pracy pojęcie współdziałania nie miało tak wielkiego znaczenia dla pomyślnego funkcjonowania organizacji jak właśnie dziś. Na skutek błyskawicznie zachodzących zmian społecznych, technologicznych i informacyjnych społeczeństwo staje w obliczu niespotykanej dotąd presji. Nasze przedsiębiorstwa są coraz bardziej złożone i w coraz większym stopniu kierują się zasadami konkurencyjności.
   Nie możemy już dłużej oczekiwać, że dzięki wysiłkom kilku najlepszych jednostek firma zajmie pozycję lidera rynku. Jeśli chcemy przetrwać, musimy wypracować sposoby wykorzystania kreatywności i potencjału ludzi na wszystkich szczeblach organizacji.
   Gdy powiążemy wspomniane zmiany z migracją społeczną, gospodarką globalną, modyfikacją uznawanych dotychczas wartości i przemianą tradycyjnej etyki pracy, otrzymamy w wyniku rosnące zapotrzebowanie na nowe struktury organizacyjne i nową definicję przywództwa.    Oczekiwania pracowników są dziś większe. Oprócz dobrej płacy pragną oni także samorealizacji.
   W wyniku tych procesów tendencja do bazowania na uczestnictwie i zaangażowaniu nasiliła się do tego stopnia, że bywa nazywana trzecią rewolucją w zasadach zarządzania. Do pełnego głosu doszła nowa komórka struktury organizacyjnej – zespół, który wzmacnia poczucie współwłasności i zaangażowanie, wyzwala kreatywność i rozwija umiejętności. Nowoczesny lider musi stwarzać podwładnym możliwość rozwoju, a w zespołach pełnić funkcję facylitatora[1] – i to nie tylko jako efektywny kierownik zespołu, ale także jako efektywny członek tego zespołu.
   W ciągu ostatnich dwudziestu lat zespół pracowników The Ken Blanchard Companies wykonał ogromną pracę w dziedzinie badań i wdrażania modelu wysokowydajnych zespołów. Pracami kierowali Don Carew i Eunice Parisi-Carew, partnerzy założyciele firmy. Don i    Eunice są moimi bliskimi przyjaciółmi i współpracownikami od ponad trzydziestu lat; spędziliśmy razem niezliczone godziny, pracując wspólnie nad realizacją idei zawartej w niniejszej książce. Wierzę, że koncepcje prezentowane w opowieści Jednominutowy Menedżer buduje wydajne zespoły tworzą przejrzystą mapę, która okaże się przydatnym narzędziem do budowania bardziej produktywnych i spełniających wysokie wymagania zespołów.
   Jak wkrótce się przekonasz, nasza idea pracy zespołowej jest starannie zintegrowana z Przywództwem Sytuacyjnym® II (Jednominutowy Menedżer i przywództwo). Do wprowadzenia ulepszeń do modelu Przywództwa Sytuacyjnego® zainspirowały nas właśnie badania nad rozwojem grup, i jestem za to wdzięczny Donowi i Eunice, orędownikom tych zmian. Motorem napędowym ich pracy jest zaangażowanie w stwarzanie ludziom szans na bardziej satysfakcjonujące i produktywne życie oraz wspieranie przedsiębiorstw w rozwoju, tak by stawały się organizacjami bardziej troskliwymi i twórczymi, osiągającymi pełnię sukcesu.
   Pomysłami zawartymi w tej książce podzieliliśmy się z tysiącami ludzi z przeróżnych zespołów i organizacji – koncepcje te nigdy nie zawiodły i zawsze wywierały silny wpływ. Mam nadzieję, że książka ta okaże się równie pouczająca i pomocna dla ciebie i twoich zespołów, jak było to w ich przypadku.

Ken Blanchard

  Jednominutowy Menedżer wyglądał przez okno swojego gabinetu. Nadal było to jego ulubione miejsce rozmyślań. Z lustrowania okolicy wyrwał go nagły dźwięk telefonu. Powróciwszy do rzeczywistości, podszedł do niskiego stolika ustawionego przed kanapą i podniósł słuchawkę. Jednominutowy Menedżer lubił sam odbierać telefony, gdy tylko był w swoim biurze.
  Głos po drugiej stronie należał do Dana Brockwaya, dyrektora szkoleń w dużym koncernie z branży chemicznej.
– Co słychać, Dan? – zapytał Jednominutowy Menedżer.
– W porządku – odparł Dan – ale potrzebuję twojej rady odnośnie naszego kursu podstaw zarządzania.
   Kurs podstaw zarządzania był nowym programem szkoleniowym, który Dan prowadził w swojej firmie. Program skupiał się na kluczowych umiejętnościach zapewniających menedżerom nowego millennium efektywność i skuteczność. Projektując go, Dan współpracował przez pewien czas z Jednominutowym Menedżerem. Z entuzjazmem odnosił się do zdecydowanej postawy zarządu koncernu, który był przekonany o konieczności skierowania menedżerów wszystkich szczebli na szkolenie w zakresie najlepszych koncepcji zarządzania.
– O ile dobrze pamiętam, miałeś właśnie pierwsze spotkanie, prawda?
– Tak – przyznał Dan. – I reakcje były doskonałe, z jednym wyjątkiem. Młoda kobieta, Maria Sanchez, która koordynuje nasze programy obsługi klientów, ma poważne zastrzeżenia co do przydatności niektórych partii materiałów. Napisała do mnie pismo w tej sprawie, a kopie przesłała do wszystkich najważniejszych osób.
– Jakie były jej zastrzeżenia? – zapytał Jednominutowy Menedżer.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Blanchard Ken, Donald Carew, Eunice Parisi-Carew

  • Tytuł oryginału: 

    One Minute Manager Builds High Performing Teams

  • Liczba stron: 

    124

  • Wymiary: 

    140x220

  • Oprawa: 

    Plastikowa

  • ISBN: 

    978-83-61732-66-2

  • Tłumacz: 

    Dorota Strumińska

  • Rok wydania: 

    2013