Wprowadzenie do książki
Rewolucja social media
Obserwując (a czasami także uczestnicząc w tym procesie) powstanie i ekspansję popularnych serwisów społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook czy Nasza Klasa. Dzięki tego typu serwisom wzrosło zainteresowanie dyskusjami online. Ludzie zaczęli pisać w sieci dosłownie o wszystkim. Nie bez powodu tylko w 2011 r. na świecie wygenerowano więcej danych indywidualnych niż w całej historii ludzkości aż do 2010 r.l Co więcej, ta gigantyczna ilość informacji podwaja się co półtora roku. Według znanego producenta sprzętu komputerowego i oprogramowania, firmy IBM, w ciągu ostatnich dwóch lat nagromadzono 90% wszystkich danych przechowywanych na dyskach twardych i na serwerach internetowych.
Dzięki tej obserwacji zdałem sobie sprawę, że internet stał się bardziej społecznościowy niż kiedykolwiek dotąd i stanowi dziś gigantyczną skarbnicę wiedzy kluczowej dla biznesu. Dlatego też skoncentrowałem się na lepszym poznaniu i zrozumieniu zjawiska social media. Jednym z efektów tego zainteresowania jest ta książka. Jej głównym celem jest przedstawienie najistotniejszych zjawisk, technologii oraz trendów obserwowanych w internecie ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych. Znajdziesz w niej informacje na temat takich zagadnień, jak np.: monitoring internetu, ochrona reputacji, budowa marki czy też analiza i pomiar skuteczności działań promocyjnych prowadzonych w serwisach social media. Naturalnie każde z tych zagadnień mogłoby posłużyć jako temat osobnej rozległej publikacji i zdaję sobie sprawę, że moja skromna książka nie odpowie na absolutnie wszelkie pytania, jakie mogą się pojawić w kontekście powyższych tematów. Ufam jednak, że Rewolucja social media porusza kluczowe kwestie związane z wspomnianymi tematami zarówno na poziomie ogólnym, jak i bardziej szczegółowym.
Ta książka to także zbiór biznesowych recept na sukces w świecie zdominowanym przez media społecznościowe. Liczę, że nie tylko pozwoli Ci lepiej zrozumieć klienta, ale i umożliwi budowanie relacji przyjemnych i zarazem wartościowych dla obu stron. Od początku pracy nad książką chciałem, aby jej lektura była mocno „interaktywna". Dlatego pojawiły się w niej takie mechanizmy, jak kody QR oraz specjalne skrócone linki ułatwiające przepisanie adresu do przeglądarki. W wielu przypadkach obejrzenie oryginalnej treści w postaci zdjęcia czy klipu wideo jest kluczowe w celu lepszego zrozumienia poruszanego problemu lub jego rozwiązania.
Jednym z czynników, które wpłynęły na decyzję o napisaniu tej książki, było również spore zapotrzebowanie na wiedzę związaną z mediami społecznościowymi i ich monitoringiem. Umiejętność monitorowania serwisów social media to aktualnie najbardziej poszukiwana kompetencja wśród zachodnich specjalistów ds. marketingu czy public relations (badania realizowane w 2012 r. przez serwis serwis Linkedln). Jest tylko kwestią czasu, kiedy także w Polsce będzie to jedna z głównych branżowych umiejętności (znajomość narzędzi monitoringu już teraz pojawia się w ogłoszeniach o pracę znanych agencji).
Nie jestem doświadczonym autorem książek. W oddawaną teraz do rąk Czytelnika publikację włożyłem jednak sporo serca i głęboko wierzę, że okaże się ona nie tylko pomocna, ale i zainspiruje do wykorzystania potencjału drzemiącego w mediach społecznościowych.
Szczegółowe Informacje
-
Autor:
Michał Sadowski
-
Liczba stron:
216
-
Wymiary:
140x200
-
Oprawa:
Miękka
-
ISBN:
978-83-246-4395-0
-
Rok wydania:
2013