Księga Gier. Zasady I Strategie Ponad 200 Gier
Wczytuję dane...
KOD: 978-83-60215-60-9
Autor: Barb Whiter
Koszt wysyłki od: 6.90 PLN
Wydawca: K. E. Liber

Wprowadzenie do książki

Księga Gier. zasady i strategie ponad 200 gier

  Granie jest częścią natury ludzkiej. Ludzie grali w różne gry od czasów prehistorycznych, by zaspokoić potrzeby lub zadość uczynić ciekawości. Na przestrzeni wieków powstały setki gier. Najpopularniejsze z nich ewoluowały, stając się bardziej lub mniej złożone. Niektóre gry rozśmieszają nas, inne sprawdzają nasze zdolności intelektualne lub fizyczne. Wspólnym mianownikiem ich wszystkich jest jednak to, że umilają nam czas i pomagają naszemu umysłowi pozostawać sprawnym i czujnym.

  Ewolucja gier trwa nadal i jest dodatkowo wzmocniona rozwojem przemysłu komputerowego. Wiele gier komputerowych ma swoje korzenie w tradycyjnych grach i opiera się na wyścigu z czasem lub rywalizacji z innymi graczami. Księga Gier opisuje te gry, w które grały pokolenia ludzi i które przeszły pomyślnie test czasu. Są to gry, które stymulują wyobraźnię i bardzo często uczą właściwych zachowań społecznych - tak istotnych zwłaszcza w rozwoju dzieci.

   Oto gry, których korzenie wywodzą się z salonów elżbietańskiej Anglii i pełnych przepychu pałaców Dalekiego Wschodu. Jakiekolwiek nie byłoby jednak ich pochodzenie, odgrywają one istotną rolę w naszym życiu. Gry opisane w niniejszej książce oferują niezliczone możliwości rozrywki i zagospodarowania wolnego czasu, jak również sposoby na poprawienie naszych zdolności umysłowych i fizycznych. Od warcabów do madżonga, od bierek do brydża, od badmintona do tryktraka - Księga Gier zapewni wam godziny dobrej zabawy.
Zacznijcie więc grać już zaraz!

GRY RODZINNE

  W osiemnastym i dziewiętnastym wieku, kiedy radio ani telewizja nie byty jeszcze znane, gry rodzinne albo inaczej salonowe - bo tak sieje wtedy nazywało - byty szczególnie popularne. Jako że salony zniknęty już z naszych domów, obecnie w większości domów i mieszkań gry te będą rozgrywane w dużym pokoju lub innym pomieszczeniu, gdzie można „poszaleć". Niektóre gry potrzebują bowiem dużo miejsca, w inne natomiast można grać choćby na stole.

  Większość z gier opisanych w tym rozdziale nadaje się dla całej rodziny lub dla dzieci bawiących się w domu lub przy innych okazjach, w szkole lub w przedszkolu. Od dawna wiadomo, że gry są niezbędnym elementem procesu rozwoju dziecka, łączącym w sobie ćwiczenia matematyczne, językowe, ruchowe oraz towarzyskie.

GRY PISANE

  Tego rodzaju gry, podobnie jak i Gry Słowne, pomogą dziecku rozwinąć podstawowe umiejętności czytania, pisania oraz kojarzenia, sprawiając mu przy tym wielką frajdę. Większość z opisanych tu gier nadaje się zarówno do grania w pojedynkę lub w parze, jak i dla większej grupy dzieci, którym trzeba zorganizować czas.

  Istotne jest to, że do opisanych w tym rozdziale gier wystarczy zazwyczaj kartka i ołówek (względnie pióro lub długopis, jeśli chodzi o starsze dzieci).

W książce znajdziecie gry:

  • Karciane
  • Kości
  • Planszowe
  • Kości i domino
  • Zabawy ruchowe

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Barb Whiter

  • Tytuł oryginału: 

    The Encyclopedia of Games: Rules and Strategies for More than 250 Indoor and Outdoor Games

  • Liczba stron: 

    339

  • Wymiary: 

    165x235

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-60215-60-9

  • Tłumacz: 

    Jakub Kluziński

  • Rok wydania: 

    2002

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...