Zazdrosny Partner
Wczytuję dane...
KOD: 83-7301-866-2
Autor: Nina Brown
Dostępność: 24 godzin
Koszt wysyłki od: 6.90 PLN
Wydawca: Rebis
'

Wprowadzenie do książki

Zazdrosny partner

   Informacje zawarte w tej książce przedstawione zostały tak, abyś lepiej zrozumiał siebie i partnera. To, o czym tutaj piszę, nie ma na celu wspierania fizycznego lub emocjonalnego znęcania się. Jeżeli podejrzewasz, że tkwisz w toksycznym, pełnym przemocy związku, gorąco namawiam cię, abyś zwrócił się do osób zawodowo zajmujących się pomaganiem ofiarom przemocy.
   Uważam, że bardzo ważny jest język, który nie dyskryminuje żadnej z płci, dlatego też zdecydowałam się naprzemiennie stosować zaimki żeńskie i męskie. Tak więc w rozdziałach 1, 3, 5 i 7 piszę z perspektywy kobiety, natomiast w rozdziałach 2, 4, 6 oraz 8 - z punktu widzenia mężczyzny. Podając przykładowe sytuacje życiowe, również naprzemiennie stosuję zaimki.

Nina W. Brown

Książka Zazdrosny partner ma na celu:

  • pomóc ci lepiej zrozumieć, dlaczego partner jest zazdrosny;
  • przedstawić, jak rozwija się uczucie zazdrości;
  • opisać role, jakie w tym odgrywają uraz narcystyczny oraz narcystyczna wściekłość;
  • określić cztery style zazdrosnych zachowań;
  • sprawić, że będziesz miał większą świadomość swoich uczuć i reakcji na zazdrość partnera oraz tego, czy są one korzystne czy szkodliwe;
  • opisać, jak potrzeby uczucia, uwagi, władzy, kontroli i rywalizacji kształtują zazdrosne zachowanie i postawy oraz wynikające z tego reakcje;
  • przedstawić alternatywne wewnętrzne i zewnętrzne reakcje na zazdrość.

   Książka Zazdrosny partner opiera się na podstawowym założeniu, że zazdrość nie stanowi wyrazu miłości oraz że jest irracjonalna. Ziarna zazdrości zostały zasiane w dzieciństwie i są przejawem braku poczucia bezpieczeństwa w relacjach* — partner zazdrosnej osoby nie daje podstaw do zazdrości. Osoba taka boi się utraty związku, nawet jeżeli nie ma ku temu racjonalnej przyczyny.
   Dlatego właśnie obiekt zazdrości nie ponosi odpowiedzialności za uczucia partnera. Nie ty stanowisz problem i o tym wyraźnie mówię, opisując źródła i potencjalne doświadczenia, które mogły doprowadzić do tego uczucia. Jeżeli czujesz, że to ty wywołujesz zazdrość, obarczasz odpowiedzialnością siebie - „ofiarę” zazdrości, a nie zazdrosną osobę. Zazdrość może być formą nadużycia emocjonalnego, dlatego starałam się nie pisać, iż powinnaś unikać prowokowania zazdrości partnera, ponieważ to stawiałoby cię w pozycji „ofiary”. Zarazem jednak zachęcam cię, abyś przyjrzała się swojemu zachowaniu, ponieważ twoje pragnienie władzy czy rywalizacji może sprawiać, że robisz i mówisz coś, aby zaspokajać tylko własne potrzeby. Jeżeli tak jest, oznacza to, iż realizujesz się kosztem lęków partnera przed porzuceniem lub zniszczeniem. Dlatego ważnym elementem tej książki jest samoanaliza.
   Przedstawiłam również rozmaite wewnętrzne i zewnętrzne reakcje na zazdrość, które zaliczają się do dwóch kategorii: konstruktywnych i destrukcyjnych. Podałam wskazówki, które pomogą ci zastanowić się nad własnym zachowaniem i postawami oraz zdecydować, które z nich wspierają twój rozwój osobisty, a które należałoby ograniczyć, gdyż wynikają z zaabsorbowania sobą. Do tych ostatnich należą potrzeba uwagi, potrzeba bycia podziwianym, brak empatii oraz postawa roszczeniowa.
  W rozdziale 1 definiuję zazdros''ć i pokrótce opisuję cztery style zazdrosnych zachowań, bardziej szczegółowo omówione w późniejszych rozdziałach, oraz podaję cztery kategorie czynników związanych z zazdrością.
  W rozdziałach 2-5 szczegółowo analizuję czynniki, które przyczyniają się do zazdrości. W rozdziale 2 obalam mit, że uczuciu temu winne są czynniki wyzwalające*, czyli że to, co robisz lub mówisz, powoduje, iż druga osoba staje się zazdrosna. Nie jesteś winna zazdrości partnera.
  W rozdziale 3 przedstawiam niektóre czynniki, które wpływają na rozwój wewnętrznego „ja”. Są one podobne u wszystkich ludzi, jednak każdy z nas rozwija się w inny sposób. Ten rozdział pomoże ci zrozumieć „ja” własne oraz partnera.
  W rozdziale 4 skupiam się na doświadczeniach z przeszłości oraz tym, jak mogą one wpływać na ludzi i ich związki przez całe życie. W rozdziale 5 omawiam niektóre cechy związane z „ja”, sprzyjające zazdrości.
  Cztery style zazdrości - lgnący**, paranoiczny, manipulacyjny oraz egocentryczny - zostały opisane w rozdziałach 6 i 7. Dzięki tym opisom możesz określić styl partnera. Przedstawiłam tutaj również pewne reakcje na każdy z nich, które pomogą ci lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami, jakie możesz odczuwać, konfrontując się z jego zazdrością.
  W rozdziale 8 podsumowuję informacje na temat zazdrości i stylów zazdrosnych zachowań, proponuję również strategie właściwego reagowania.

'

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Nina Brown

  • Tytuł oryginału: 

    Coping with your partner's jealousy

  • Liczba stron: 

    196

  • Wymiary: 

    150x225

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    83-7301-866-2

  • Tłumacz: 

    Joanna Grabiak

  • Rok wydania: 

    2006

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...