Wprowadzenie do książki
Magiczna Kabała
W książce Magiczna Kabała udostępnię ci narzędzia, za pomocą których możesz ożywić Kabałę. Nawet jeśli nie przeczytasz żadnej innej książki na ten temat, przynajmniej pięć ćwiczeń i operacji kabalistycznych, które znajdziesz w rozdziale dziewiątym: „Techniki kontroli umysłu”, pomoże ci dookreślić wszystko inne, co chciałbyś wiedzieć na temat Kabały. W zasadzie jedyne, czego mogą dostarczyć ci inne książki, to więcej materiału do przemyśleń na kolejnych etapach twojej ścieżki duchowej. Kabałę można stosować jako dziedzinę samodzielną albo łączyć ją z innymi duchowymi i magicznymi praktykami, aby znacznie wzmocnić ich skuteczność. Ten fakt sam w sobie powinien przekonać cię do użyteczności Kabały i jej przydatności dla kogoś, kto - tak jak ty - podąża ścieżką wytyczoną przez zachodnią tradycję tajemną.
W The Book of Abramelin [Księga Świętej Magii Abramelina Maga], autor Abraham von Worms (Abraham Żyd) mówi swojemu najmłodszemu synowi, że przekazuje mu mądrość wiedzy magicznej (zawartą w napisanej przez siebie księdze), ponieważ znajomość Kabały musi przekazać najstarszemu synowi. Wydaje się zatem, że postanowił podzielić swoje bogactwo i mądrość między dwóch synów, z których starszy, oczywiście, otrzymuje większą część. Kiedy po raz pierwszy przeczytałem ten fragment, ze zdumieniem stwierdziłem, że znajomość Kabały została uznana za nadrzędną względem znaj omości magii. Oto ten fragment, pochodzący z księgi pierwszej, rozdział dziewiąty (s. 34), gdzie Abraham przemawia do syna Lamecha:
Mądrość ma swoje źródło w tajemnicach najwyższej i świętej Kabały, które powierzyłem starszemu bratu twemu Józefowi, nie zaś tobie.
Wynika stąd, że znajomość Kabały nie tylko jest wyższa niż znajomość magii, lecz także dzięki tej pierwszej można osiągnąć wszystko, co ma do zaoferowania ta druga, a nawet więcej. Według Księgi Świętej Magii Abramelina Maga biegła znajomość Kabały jest nadrzędna względem praktyki magicznej, i to Kabała stanowi znacznie wyższą nagrodę. Ta koncepcja wyda się jeszcze bardziej zadziwiająca, kiedy weźmiemy pod uwagę fakt, że celem Księgi Świętej Magii Abramelina Maga była skuteczna inwokacja i manifestacja Świętego Anioła Stróża.
Wyobraź sobie moje zdumienie, kiedy odkryłem tę wspaniałą prawdę dopiero podczas gromadzenia materiałów do niniejszej książki. Wcześniej zawsze zakładałem, że Kabałę można praktykować jako samodzielną dziedzinę, byłem jednak tak wielkim zwolennikiem i propagatorem magii rytualnej, że nie zagłębiałem się zbytnio w znaczenie tego założenia. Praktykowanie pięciu operacji kabalistycznych uświadomiło mi, że Kabała jest niezwykle potężną dyscypliną duchową i poszukujący znajdzie w niej wszystko, czego potrzebuje, aby osiągnąć całkowite oświecenie i zjednanie z Bóstwem.
Kabała nie może zastąpić codziennych, cotygodniowych, comiesięcznych i świątecznych praktyk religijnych. Jeśli ma być systemem prowadzącym cię do oświecenia, to będziesz musiał też głęboko zaangażować się w swoje religijne wierzenia i praktyki. Kabała może wzbogacić ich znaczenie i moc, ale nie zdoła całkowicie ich zastąpić.
Nie ma nic niewłaściwego w tym, że wyznawca Kabały odprawia rytuały teurgiczne, aby wykonać jedną z pięciu operacji kabalistycznych, a także zdobyć wiedzę i nawiązać kontakt z istotami duchowymi powiązanymi z kabalistyczną hierarchią duchową. Jest to istotne zadanie i kabalista powinien opanować je razem z innymi operacjami i technikami. Stanowi zarazem pomost i bramę do rytualnej magii, ale te obrzędy i praktyki mogą przyjąć uproszczoną formę, aby nie odwracały uwagi od Wielkiego Dzieła.
Jaki jest zatem cel tworzenia dyscypliny duchowo-magicznej opartej na Kabale? Jak już wielokrotnie wspominałem, jest nim osiągnięcie całkowitego zjednoczenia z Bóstwem; żadnego innego nie ma. Może się wydawać, że jest to cel niezwykle wzniosły, który być może nigdy nie zostanie osiągnięty. Nie każdy został obdarzony takim życiem i zdolnością rozumienia, aby móc stać się jak bóg. Liczba oświeconych nauczycieli i mistrzów duchowych na świecie jest niewielka w porównaniu z liczebnością całej populacji na przestrzeni czasu. Wydaje się, że aby dokonać takiego wyczynu, człowiek musi pokonać poważne ograniczenia i przeszkody. Jednak sam fakt podjęcia się takiego zadania, nawet jeśli ostateczny cel nie zostanie osiągnięty, przynosi zaszczyt i jest godny pochwały.
Kabalistyczny mag jest człowiekiem, który pragnie się doskonalić, poszukuje ewolucji duchowej, osobistej transformacji i samokontroli. Jest niezwykły bez względu na to, co osiągnie w swoim życiu. Nawet dzięki częściowemu sukcesowi adept przynajmniej stanie się lepszym człowiekiem, a w najlepszym razie - empatycznym i inspirującym przykładem dla innych. Ponadto, nieograniczona mądrość pozwala prowadzić pełniejsze życie. Prawdziwy wyznawca Kabały, niezależnie od swoich duchowych przekonań i praktyk, odkryje, że łaska i miłość Bóstwa zawsze były jego udziałem, a dzięki temu zacznie wieść życie, które można by nazwać wręcz rajskim. Człowiekowi sprzyja wówczas los i dopisuje zdrowie, a życie nabiera znaczenia i celu. Bez cienia wątpliwości mogę stwierdzić, że doświadczam tego stanu od czasu do czasu i wiem, że cel ten można zrealizować w pełni.
Nie twierdzę, że każdy, kto praktykuje Kabałę, automatycznie zacznie wieść rajskie życie, ale wielokrotnie widywałem takie przypadki, więc wierzę, że tak się dzieje. Dzięki niezachwianej, praktycznej, duchowej dyscyplinie życiowej człowiek potrafi dostrzegać na swojej drodze różne okazje i korzystać z nich. Potrafi też znosić niepowodzenia i nieszczęścia, które w innym przypadku wywoływałyby rozpacz czy wręcz prowadziłyby do autodestrukcji. Jeśli poddasz się tego rodzaju dyscyplinie duchowej, twoje życie ulegnie znaczącej zmianie; z tego powodu jestem gorącym zwolennikiem podążania ścieżką duchową wiedzy tajemnej.
Rozpoczynamy życie z tym, co dostajemy od rodziców i co ma do zaoferowania nasza sytuacja życiowa, a potem musimy już radzić sobie sami. Być może otrzymujemy wszystko, czego potrzebujemy, ale to, co z tym zrobimy, zależy od naszej inicjatywy, bez względu na to, czy chodzi o zalety, czy wady. Niemniej, celem tego kompletnego przewodnika dla początkujących jest obdarowanie cię czymś, czego być może nie dostałeś jeszcze od nikogo: mapą wskazującą drogę do oświecenia i mistrzostwa duchowego. Nie powiem ci, jak dokładnie osiągnąć ten cel, ale mogę przynajmniej dać ci narzędzia, które to umożliwią. Reszta oczywiście zależy od ciebie. Twój los zależy od tego, co zrobisz ze swoim dziedzictwem - wspaniałym bądź skromnym - które przypadło ci w udziale przy narodzinach, i od tego, jak wykorzystasz swoje talenty i przywileje. Jednak dzieląc się z tobą wiedzą zgromadzoną przez dziesiątki lat studiów i praktyki, być może pomogę ci zyskać coś, co nie było częścią twojego dziedzictwa. Niezależnie od tego, czy przejąłeś po przodkach jakieś inklinacje bądź zdolności duchowe lub okultystyczne, teraz dostałeś do ręki środki, które pozwolą ci zostać mistrzem duchowym i magiem kabahstycznym.
Życzę ci, aby ta wiedza pomogła ci zmaksymalizować własny potencjał i zrealizować największe ambicje. Oby Bóstwo, które czcisz, otaczało cię błogosławieństwami i prowadziło przez życie prostą drogą, chroniąc przed niebezpieczeństwami i przeszkodami.
Bądź błogosławiony,
— Frater Barrabbas
Szczegółowe Informacje
-
Autor:
Frater Barrabbas
-
Tytuł oryginału:
Magical Qabalah For Beginners. A Comprehensive Guide to Occult Knowledge
-
Liczba stron:
288
-
Wymiary:
145x205
-
Oprawa:
Miękka
-
ISBN:
978-83-62476-54-1
-
Tłumacz:
Ryszard Oślizło
-
Rok wydania:
2013