Wczytuję dane...
KOD: 978-83-7788-835-3
Autor: Dagmara Gmitrzak
Dostępność: 24 godzin
Koszt wysyłki od: 4.90 PLN
Wydawca: Samo Sedno

Wprowadzenie do książki

Trening relaksacji Jak uwolnić się od stresu lęku i depresji

  Wśród technik relaksacyjnych przedstawionych w poradniku znajdziesz zarówno te proste w wykonaniu, jak i bardziej zaawansowane. Niektóre możesz wykonywać praktycznie w każdych warunkach, inne wymagają przygotowania: odpowiedniego miejsca, wyłączenia telefonu, a przede wszystkim czasu. Większość technik możesz wykonywać na siedząco, co sprzyja stanowi relaksacji i utrudnia zaśnięcie.   Technika relaksacji w pozycji leżącej wymaga, jak nazwa wskazuje, położenia się.

Treści przedstawione w tej książce mają za zadanie zmotywować cię do praktykowania relaksacji. Tylko dzięki własnemu doświadczeniu możesz odczuć pozytywne efekty.

W książce są opisane następujące techniki relaksacji:

  • techniki oddechowe, 
  • techniki relaksacji opartej na ciężkości ciała - trening autogenny Schultza, 
  • techniki relaksacji opartej na napinaniu i rozluźnianiu mięśni - relaksacja Jacobsona, 
  • wizualizacja, czyli technika kierowanej wyobraźni, 
  • trening uważności (mindfulness), 
  • koherencja serca,

1. Najważniejsze techniki relaksacji przedstawione w tej książce to: techniki oddechowe, techniki oparte na ciężkości ciała oraz autosugestii, techniki polegające na napinaniu i rozluźnianiu mięśni, wizualizacja (technika kierowanej wyobraźni), trening uważności (mindfulness), koherencja serca, muzykoterapia.

2. Na techniki oddechowe składa się świadoma praca z oddechem, który jest łącznikiem między ciałem i umysłem.

3 , Techniki relaksacji bazującej na poczuciu ciężkości wykorzystują autosugestię, która ma pozostawić w ciele uczucie ciężkości, np. ramion, i połączyć je ze świadomym oddechem. W technikach relaksacji polegającej na napinaniu i rozluźnianiu mięśni chodzi o to, że aby poczuć rozluźnienie mięśnia, musisz go najpierw napiąć, i, Wizualizacja to świadome posługiwanie się wyobraźnią np. w celu odprężenia oraz zregenerowania ciała i umysłu.

5. Koherencja serca to zbiór technik opartych na koncepcji związku między działaniem mózgu i serca. Stan koherencji można osiągnąć, oddychając z myślą o sercu oraz doświadczając pozytywnych uczuć i emocji. Stosuje się tutaj różnorodne ćwiczenia oddechowe połączone z wizualizacją czy autosugestią. Muzykoterapia to forma psychoterapii i rozwoju osobistego, w której wykorzystuje się muzykę oraz kontakt z instrumentami muzycznymi, aby pomóc ludziom wyrazić emocje, rozładować wewnętrzne konflikty, a także uspokoić umysł i rozluźnić ciało.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Dagmara Gmitrzak

  • Liczba stron: 

    150x210

  • Wymiary: 

    145x205

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-7788-835-3

  • Rok wydania: 

    2017

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...