Wczytuję dane...
KOD: 978-83-61732-38-9
Autor: Brian Tracy
EAN: 9788361732389
Koszt wysyłki od: 9.90 PLN
Wydawca: MT Biznes

Jak sprawić, by reszta twojego życia była jeszcze lepsza

Istnieje kilka zasad myślenia, które musisz opanować, żeby odnieść sukces w niespokojnym, szybko zmieniającym się świecie.

1. Ponowna ocena. Dokonujesz jej, kiedy poświęcasz czas na analizę wszystkich szczegółów dotyczących twojego życia, zwłaszcza jeśli właśnie uległo radykalnej zmianie. Poznasz, że czas na taką ocenę, gdy będziesz odczuwać stres, frustrację, doznasz porażki, rozczarowania, spotkasz się z oporem lub innymi trudnościami. Je śli w pracy albo życiu prywatnym ciągle czujesz się rozdrażniony, zły lub nieszczęśliwy, to znak, że pora spojrzeć z dystansu i dokonać ponownej oceny sytuacji w oparciu o stan obecny.
Jack Welch powiedział kiedyś, że najważniejsza w przywództwie jest zasada rzeczywistości. Definiował ją jako „postrzeganie świata takim, jaki jest, a nie takim, jakim chcielibyśmy go widzieć”. Słynął z tego, że przychodził na zebrania poświęcone rozwiązywaniu problemów i z miejsca pytał: „Jaką mamy rzeczywistość?”.
Ludzie silni stają z rzeczywistością twarzą w twarz. Bardziej obchodzi ich to, co jest słuszne, niż to, kto ma rację czy też to, by rację mieli właśnie oni. Stanowczo podchodzą do dowiadywania się prawdy i stawiają czoło problemom, zamiast ich unikać albo mieć nadzieję, że same znikną. Dokonują oceny sytuacji w oparciu o bie żące realia.
2. Ponowne przemyślenie. Jakość myślenia zależy w dużej mierze od ilości informacji, jakie masz i od jakich możesz wyjść. Kiedy chcesz ponownie przemyśleć sytuację, dokładasz starań, aby, jak to ujął Harold Geneen z ITT, „ustalić fakty”. Zadajesz jak najwięcej pytań dotyczących danej osoby, problemu lub sytuacji, aby móc podjąć decyzję w oparciu o fakty, a nie emocje.
Zadawanie pytań jest jednym z najlepszych sposobów na zachowanie spokoju i jasności umysłu. Co dokładnie się stało? Jak do tego doszło? Kiedy? Kto brał w tym udział? Jakie są prawdopodobne konsekwencje tej sytuacji? Co można natychmiast zrobić, żeby rozwiązać problem lub zminimalizować koszty?
Pomocne może się także okazać zapisanie wszystkich szczegó łów na kartce. Przy przelewaniu myśli na papier dzieje się coś cudownego. Im więcej szczegółów zapiszesz, tym spokojniej się czujesz, jaśniej myślisz i skuteczniej działasz. Bardzo często właściwy sposób postępowania sam ci się narzuci, kiedy sprecyzujesz sobie stan rzeczy na piśmie.
3. Reorganizacja. Celem organizowania sobie życia osobistego lub zawodowego jest zapewnienie jego bezproblemowego funkcjonowania. Ponieważ czasy, ludzie i sytuacje się zmieniają, zwłaszcza w niespokojnym świecie, musisz ciągle poddawać swój sposób życia, pracy i prowadzenia biznesu wnikliwej ocenie. Bądź przygotowany na konieczność organizowania i reorganizowania procesów, procedur i działań, aby podnieść płynność funkcjonowania i wydajność pracy lub życia prywatnego.
W okresach przemian wielu ludzi dokonuje całkowitej reorganizacji swojego życia. Przeprowadzają się z miasta na wieś, z domu na przedmieściach do mieszkania w bloku – albo odwrotnie. Reorganizują swoje firmy lub życie osobiste, tak aby mogli lepiej funkcjonować w nowej rzeczywistości.
4. Restrukturyzacja. Ponieważ nigdy nie ma wystarczająco du żo czasu i pieniędzy na wszystko, czym chciałbyś być, co chciałbyś mieć i robić, musisz oszczędzać. Restrukturyzacja oznacza przesunięcie czasu, pieniędzy i zasobów z obszarów działalności o niższej wartości do tych o wartości wyższej.
W biznesie przeprowadza się restrukturyzację poprzez przypisanie najlepszych pracowników i zasobów do działań w tych obszarach, które wiążą się z największymi możliwościami. W życiu prywatnym poświęcaj więcej czasu na to, co daje ci najwięcej szczęścia i satysfakcji. Może temu towarzyszyć postanowienie skoncentrowania się na górnych 20 procentach działań zawodowych, tych przynoszących ci większość dochodów, tak aby mieć więcej wolnego czasu, który można spędzić z rodziną albo przeznaczyć na zajęcia niezwiązane z pracą.
5. Przeprojektowanie (ang. reengineering). To popularne narzędzie stosowane w zarządzaniu ma na celu uproszczenie i polega na ciągłym szukaniu sposobów na zmniejszenie stopnia skomplikowania lub liczby etapów w dowolnym procesie.
Upraszczać można poprzez delegowanie zadań i czynności o niskiej wartości – przekazywanie ich innym osobom, których stawka godzinowa jest niższa od twojej lub które mogą wykonać je taniej albo lepiej od ciebie.
Możesz przeprojektować swoje życie, zlecając zewnętrznym wykonawcom całą pracę, która nie ma kluczowego znaczenia dla twojej działalności biznesowej lub życia prywatnego, a w której specjalizuje się inna firma lub osoba. Zlecanie zadań o niskiej wartości wyspecjalizowanym firmom jest w istocie tańsze i przynosi lepsze efekty niż wykonywanie ich samodzielnie.
Inny sposób uproszczenia pracy nazywa się rozszerzeniem odpowiedzialności przez konsolidację zadań. Polega na łączeniu obowiązków kilku osób i wykonywaniu ich samodzielnie albo przekazaniu ich jednemu pracownikowi zamiast podzieleniu ich między różne osoby.
Ostatnia metoda przeprojektowania życia, jego radykalnego uproszczenia, polega po prostu na całkowitym wyeliminowaniu pewnych czynności i zadań. Codziennie robisz wiele rzeczy, które kiedyś mogły być ważne, ale teraz, w porównaniu z innymi sposobami wykorzystania czasu, mają znikomą wartość.
6. Tworzenie siebie na nowo (ang. reinventing). To jeden z najbardziej fascynujących i rewolucyjnych sposobów myślenia, jaki poznasz. Polega na odkreśleniu przeszłości grubą kreską i wyobrażeniu sobie, co mógłbyś zrobić, gdybyś zaczynał dziś od zera, w dowolnej dziedzinie życia, z czystym kontem.
Gdyby twoja firma doszczętnie spłonęła i musiałbyś założyć ją od nowa, w nowym miejscu, co odbudowałbyś natychmiast, a do czego już byś nie wrócił?
Gdyby twoja praca, firma, branża albo dziedzina specjalizacji znikła, upadła albo została zdelegalizowana, a ty musiałbyś zaczynać życie zawodowe zupełnie od zera, jaką pracę byś wybrał? Gdzie byś ją wykonywał? Jakie nowe umiejętności lub kwalifikacje chciał byś zdobyć? Gdybyś mógł całkowicie zmienić swoje życie, czym różniłoby się od obecnego?
Stosuj takie myślenie od zera (ang. zerobased thinking) w każdej dziedzinie życia. Zadawaj sobie pytanie: „Gdybym wcześniej wiedział to, co wiem dzisiaj, czy w ogóle zaczynałbym coś, co robię obecnie, jeślibym miał to zrobić jeszcze raz?”. To jedno z najbardziej efektywnych narzędzi w tworzeniu nowego ja.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Brian Tracy

  • Tytuł oryginału: 

    Reinvention: How to Make the Rest of Your Life the Best of Your Life

  • Liczba stron: 

    176

  • Wymiary: 

    158x233

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-61732-38-9

  • Tłumacz: 

    Agnieszka Sobolewska

  • Rok wydania: 

    2011

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...