Wprowadzenie do książki
Aromaterapia praktyczna
Od wieków szamani i kapłani, poeci i filozofowie, kucharze i medycy zastanawiają się nad wpływem zapachu na emocjonalne reakcje. Od niedawna, do grona badaczy, zaliczają się również psychologowie.
Rozpylanie olejków eterycznych w sklepach staje się powszechne - miły zapach ma kojarzyć się klientowi z przyjemnością robienia zakupów w konkretnym sklepie. Olejki eteryczne sprzyjające jasnemu myśleniu i koncentracji coraz częściej rozpylane są na salach konferencyjnych.
Jak inaczej może skojarzyć się wróżka, jeśli nie spowita w opary aromatycznego dymu? Ważny jest obraz i towarzyszący mu zapach -efekt psychologiczny zależy przede wszystkim od działania zapachu na pamięć, system nerwowy, funkcjonowanie gruczołów dokrewnych. Musimy się mieć na baczności, bo spece od marketingu zacierają ręce. Zwykle do zakupów przekonywał nas obraz, teraz będzie przekonywał zapach.
Rodzi się nowy dział marketingu -marketing zapachowy i nowa gałąź psychologii -psychologia zapachu.
Szczegółowe Informacje
-
Autor:
Beata Matuszewska
-
Liczba stron:
144
-
Wymiary:
148×210
-
Oprawa:
Miękka
-
ISBN:
978-83-7377-403-2