Wprowadzenie do książki
Jak umiejętnie sprzedawać i zwielokrotniać dochody
Pewnego dnia latem 1949 roku wsiadłem do pociągu i ze swego rodzinnego miasta Wynnewood niedaleko Filadelfii pojechałem wprost do Nowego Jorku. Pod pachą trzymałem maszynopis książki, którą pisałem wcześniej przez pięć lat Jechałem z nadzieją, że znajdę wydawcę, który ją opublikuje.
Kilka miesięcy później książka JAK PRZETRWAĆ I ODNIEŚĆ SUKCES W BIZNESIE znalazła się na liście dziesięciu najlepszych książek w Stanach Zjednoczonych, w towarzystwie bestsellerów literatury pięknej. Zaniemówiłem z wrażenia. To było fantastyczne!
Z zapartym tchem czytałem listy, których nadawcy dziękowali mi za książkę. Listy te napływały z wszystkich stron Stanów Zjednoczonych i Kanady. Proszono mnie, bym podał szczegóły związane z moją pracą sprzedawcy, pytano o doświadczenia.
Moja książka przedstawiała zasady, technikę i filozofię sprzedaży. Teraz autorzy listów chcieli wiedzieć, jak się te zasady stosuje, co mówię klientowi, słowo w słowo. Chcieli poznać moją metodę wyszukiwania i zdobywania klientów. Chcieli zobaczyć oferty sprzedaży i stosowane przeze mnie kwestionariusze. Chcieli dostać mój Trzynastotygodniowy organizator pracy. Był to największy komplement, jaki mógł mnie spotkać. Trafił się facetowi, który jeszcze niedawno myślał o sobie, że jest „największym pechowcem na świecie”.
Początkowo starałem się każdemu odpowiedzieć na list. Trwało to długo. Wysyłałem materiały, o które mnie proszono, i odpowiadałem na pytania. Tymczasem moja książka została przetłumaczona na dwanaście języków. Zacząłem otrzymywać pocztę z całego świata. Przysypała mnie lawina listów. Nie mogłem nadążyć z odpowiedziami. Korespondencja zabierała mi każdą wolną chwilę. Nie miałem czasu dla rodziny.
Nagle olśniło mnie, że to, co robię, to jest pisanie nowej książki. Pytania i problemy, którymi się zajmowałem, odpisując każdemu z osobna na niezliczone listy, składały się na treść nowej książki - tej właśnie, którą trzymasz w rękach. Co nie znaczy, oczywiście, by treść niniejszej książki była przypadkowa lub by była jedynie kopią mojej korespondencji. Ta książka powstała z notatek i zapisków, które prowadziłem przez trzydzieści sześć lat. Powstała z rozmów, jakie przeprowadziłem ze 150 tysiącami sprzedawców i biznesmenów od Pordand w stanie Oregon do Miami w stanie Floryda. Przytaczam w niej rozmowy i dyskusje, jakie odbyłem z tymi wspaniałymi ludźmi, których spotykałem wszędzie, gdzie tylko się znalazłem.
Podczas tych spotkań odkryłem, że to, co każdego sprzedawcę pociąga najbardziej, to, za co dałby sobie odciąć prawą rękę, można określić jako następujące życzenie: „Chcę być na pierwszej linii z jakimś wybitnym handlowcem i chcę widzieć na własne oczy, co on robi. Chcę słyszeć, co mówi i jak się zachowuje. Niech on mi to pokaże i niech mnie tego nauczy.”
I o tym właśnie jest ta książka. Podaje metody wyszukiwania klientów, przedstawia prawdziwe spotkania z klientami, pokazuje, jak sprzedawca powinien się do spotkań przygotować i jak musi być zorganizowany.
Poprzednią książkę napisałem tak, jakbyśmy siedzieli ramię przy ramieniu i ja bym ci opowiadał swoje życie. Tę książkę napisałem inaczej: tak, jakbyśmy już byli partnerami i razem handlowali. Nie będziesz siedzieć, tylko razem ze mną pójdziesz zdobywać klientów. Mam nadzieję, że to polubisz.
Szczegółowe Informacje
-
Autor:
Frank Bettger
-
Tytuł oryginału:
How I Multiplied My Income & Happiness in Selling
-
Liczba stron:
296
-
Wymiary:
145x205
-
Oprawa:
Miękka
-
ISBN:
978-83-85881-13-1
-
Tłumacz:
Jacek Hołówka
-
Rok wydania:
1995