Wczytuję dane...
KOD: 978-83-64776-36-6
Autor: Katarzyna Błażejewska
Dostępność: 24 godzin
Koszt wysyłki od: 6.90 PLN
Wydawca: Zwierciadło

Wprowadzenie do książki

Koktajle Dla Zdrowia i Urody

10 TYGODNIOWYCH KURACJI

  • Detoks
  • Piękna cera
  • Przyspieszony metabolizm
  • Odporność
  • Bystry umysł
  • Uspokojenie
  • Witalność i Regeneracja
  • Zdrowy brzuch
  • Letnie nawilżenie
  • Zimowe rozgrzanie

   Urozmaicone pożywienie jest warunkiem zdrowia. Gdy w naszej diecie pojawią się niedobory witamin, minerałów lub przeciwutleniaczy, organizm zacznie gorzej funkcjonować. Zgodnie z aktualnymi zaleceniami dietetycznymi oraz badaniami na temat zapobiegania nowotworom i chorobom układu krążenia rekomenduję spożywanie minimum 500 g warzyw i dwóch porcji owoców w ciągu dnia. W natłoku codziennych obowiązków nie jest to łatwe. Koktajle to znakomity sposób na dostarczenie organizmowi zdrowych i świeżych produktów bez konieczności długiego przygotowywania.
   Gdy mój Synek miał kilka miesięcy, naszym porannym rytuałem było przygotowywanie soków. Czuliśmy się po nich doskonale, a Staś polubił rozcieńczone wodą soki z marchwi, buraków i jabłek. Korzystałam wówczas z tradycyjnej sokowirówki, później kupiłam też wyciskarkę, która wyciska sok w procesie powolnego zgniatania.
   Wyciskając soki, pozbawiamy je błonnika. W związku z tym są one lepiej przyswajalne, w zasadzie nie wymagają trawienia, a większość składników odżywczych zostaje wchłonięta niemal natychmiast. Takie soki są o wiele lepiej tolerowane, szczególnie przez osoby mające problemy z przewodem pokarmowym. Jest to najszybsza metoda na odżywienie organizmu, wyrównanie niedoborów oraz kierunkowe działanie związane z osiągnięciem zamierzonego celu odżywczego.
   W zmiksowanych koktajlach pozostaje błonnik, który wprawdzie spowalnia wchłanianie niektórych witamin i minerałów, ale umożliwia oczyszczenie jelit ze złogów, dzięki czemu inne składniki są lepiej przyswajalne. Zarówno przy doborze produktów, z których przygotowujemy koktajle, jak i przy wyborze sposobu przygotowania najlepsza jest różnorodność. Każda metoda ma swoje korzyści. Poza tym nie wszystkie produkty da się wycisnąć - miękkie owoce zapychają wyciskarkę, dlatego banana lub truskawki lepiej miksować.
   Soki zarówno wyciskane, jak i zmiksowane, najlepiej wypijać zaraz po przygotowaniu. Jeżeli jednak przygotowujemy większą porcję, powinniśmy przechowywać ją w lodówce, a jeżeli chcemy dodać odrobinę oleju, najlepiej zrobić to tuż przed wypiciem. Dobierając naturalne składniki i wykorzystując ich właściwości oraz skład, możemy wpływać na nasz organizm - pobudzając go, uspokajając, regulując funkcjonowanie poszczególnych narządów lub gospodarkę termiczną. Ta książka ma posłużyć za przewodnik do osiągnięcia konkretnych efektów. Jednak każdy koktajl przygotowany z naturalnych składników będzie źródłem witamin, minerałów, przeciwutleniaczy i... zdrowia!
   W każdym rozdziale podane jest siedem przepisów na koktajle - po jednym na każdy dzień tygodnia. Lista zakupowa zawiera składniki potrzebne do przygotowania siedmiu koktajli oraz zalecanych napojów.    Oczywiście można pić więcej niż jeden koktajl dziennie. Należy też pamiętać o zdrowym odżywianiu.

Szczegóły

  • Autor: 

    Katarzyna Błażejewska

  • Objętość: 

    200

  • Oprawa: 

    Miękka ze skrzydełkami

  • Format: 

    165x220

  • ISBN: 

    978-83-64776-36-6

  • Rok wydania: 

    2015

Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...