Wczytuję dane...
KOD: 978-83-7377-577-0
Autor: Bruce Fife
Dostępność: 24 godzin
Koszt wysyłki od: 6.90 PLN

Fragment książki Cud mąki kokosowej

   Wiele osób ma dylemat. Chcą unikać pewnych potraw, ale ich alternatywy wcale nie okazują się lepsze. Ta książka jest odpowiedzią. Mąka kokosowa zapewnia bogatą w korzystny dla zdrowia błonnik, a zarazem ubogą w przyswajalne węglowodany alternatywę dla pszenicy. Podane tu przepisy są odpowiednie dla ludzi cierpiących na różnego rodzaju alergie pokarmowe, którzy jednak pragną spożywać zdrowe i pożywne posiłki.

Wszystkie przepisy podane w książce Cud mąki kokosowej są wolne od:
• pszenicy
• glutenu
• soi
• tłuszczów trans
• sztucznych słodzików
• drożdży.

Większość tych przepisów ma lub może mieć:
• niską zawartość cukru
• niską zawartość węglowodanów.

   Większość tych przepisów daje ci możliwość używania oleju kokosowego bądź masła, cukru lub stewii (naturalnego słodzika nieposiadającego kalorii) albo innego słodzika. Większość z nich, choć nie wszystkie, są beznabiałowe — w miejsce mleka krowiego bądź śmietany używa się mleczka kokosowego. Polecam wybieranie produktów zdrowych i naturalnych zamiast sztucznych lub bardzo przetworzonych. W efekcie otrzymamy potrawy zdrowe i przepyszne.

   Wiele z przepisów zawartych w książce Cud mąki kokosowej wymaga użycia znacznej ilości tłuszczu. Mąka kokosowa zawiera go około 10%, czyli nieco więcej, niż większość innych mąk. W wielu przepisach należy użyć też masła albo oleju kokosowego. Niektórzy martwią się, że jeżeli wzbogacą swoją dietę w tłuszcz, będą spożywać dodatkowe ilości kalorii, przez co utyją. Nic takiego jednak się nie wydarzy. Wręcz przeciwnie, Zasada ta dotyczy zwłaszcza oleju kokosowego.
   Kiedy mówię ludziom, że stosowanie oleju kokosowego może ułatwić schudnięcie, patrzą na mnie zszokowani. Każdy pyta: jak używanie tłuszczu może mi pomóc w pozbyciu się go? Czyż to właśnie nie tłuszcz powoduje tycie? To nie tłuszcz jest winny. Dużo większym problemem jest cukier i przetworzone węglowodany. Zdecydowanie łatwiej będzie schudnąć, ograniczając ilość spożywanych węglowodanów niż tłuszczu. Tak naprawdę, już samo dodanie odpowiedniej ilości tłuszczu do diety może pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Gdy chce się schudnąć, ze wszystkich tłuszczów najlepiej stosować olej kokosowy. Przez wzgląd na swoje właściwości w ułatwianiu kontrolowania masy ciała, zyskał on status jedynego na świecie naturalnego tłuszczu o niskiej zawartości kalorii.
   Olej kokosowy jest jedyny w swoim rodzaju. Składa się z wyjątkowej grupy cząstek tłuszczu, zwanych trójgłicerydami średniołańcuchowymi (MCT). Są one trawione i metabolizowane inaczej niż pozostałe tłuszcze — ciało wykorzystuje je do produkowania energii, zamiast upychać w komórkach tłuszczowych. Z kolei zwiększenie ilości dostępnej energii stymuluje metabolizm, a jego wzrost oznacza wzrost tempa, w jakim spalane są kalorie. Tak więc po spożyciu posiłku zawierającego olej kokosowy masz wyższy poziom energii, dzięki czemu twoja przemiana materii przyspiesza i szybciej niż zwykle spalasz kalorie.

   Do przyrządzenia większości potraw opisanych w książce Cud mąki kokosowej wystarczy jedynie mąka kokosowa. Kilka przepisów zakłada użycie również innych mąk, takich jak kasza kukurydziana, skrobia kukurydziana, mąka ararutowa lub migdałowa. Kasza kukurydziana jest niezbędna w niektórych przepisach, jak choćby kukurydziane muffinki, w przyrządzaniu których tradycyjnie wykorzystuje się właśnie ten produkt. Skrobia kukurydziana i mąka ararutowa wykorzystywane są w kilku przepisach jako zagęszczacze — chociaż mąka kokosowa dobrze wchłania płyny, nie stanowi dobrego zagęszczacza do sosów. Mąka migdałowa wykorzystywana jest do robienia ciasteczek i spodów do ciast. Migdały mają przyjemny smak i doskonale komponują się z kokosem. Mąka migdałowa jest dostępna w sklepach ze zdrową żywnością.
   Jedną z głównych wad na jakie natykałem się wertując kucharskie książki bezglutenowe, jest konieczność użycia do niemal każdego przepisu pół tuzina różnych mąk wraz ze stabilizatorami, polepszaczami, gumami i innymi składnikami. Do przygotowania zwykłych muffinek potrzeba tuzina składników. Stosując mąkę kokosową, nie potrzebujesz żadnej innej mąki. Mąka kokosowa, jajka i olej - to podstawowe składniki prawie wszystkich przepisów zamieszczonych w tej książce.
   Kiedy zaczniesz używać mąki kokosowej i z nią eksperymentować, możesz z powodzeniem skomponować własne przepisy.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Bruce Fife

  • Tytuł oryginału: 

    Cooking with Coconut Flour: A Delicious Low-Carb, Gluten-Free Alternative to Wheat

  • Liczba stron: 

    216

  • Wymiary: 

    145x205

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-7377-577-0

  • Tłumacz: 

    Ischim Odorowicz

  • Rok wydania: 

    2013

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...