Wędrówki z Gandalfem Przywództwo
Wczytuję dane...
KOD: 978-83-7746-372-7
Autor: Brian Tracy, Robert Kozak
EAN: 9788377463727
Koszt wysyłki od: 9.90 PLN
Wydawca: MT Biznes

Fragment książki Wędrówki z Gandalfem Przywództwo

   Minęło już kilka lat od momentu, kiedy zostałem szefem kluczowego działu sprzedaży w firmie FSNS. Mimo to ciągle pojawiają się sytuacje i zdarzenia, które pokazują mi, że cały czas jestem na początku swojej drogi. Coraz częściej towarzyszy mi myśl, że bycie liderem to ciągły rozwój, ciągłe uczenie się i rozwijanie swoich kompetencji. Prawdziwy lider to człowiek, który nigdy nie przestaje się uczyć i wzrastać. Przywództwo to ciągłe kreowanie potrzeby rozwoju u swoich podwładnych i wspieranie ich w tym rozwoju.
   Twój zespół potrzebuje wciąż nowych inspiracji, bo rynek stawia wciąż nowe wyzwania przed ludźmi, którzy na nim funkcjonują. Twój zespół, aby był skuteczny, musi się wciąż rozwijać, a ty, aby nadążyć za rozwojem swoich ludzi, musisz inwestować także w swój rozwój. Pamiętaj zatem, że każdy może być skutecznym liderem, ale musi tego chcieć i stale się rozwijać. Przywództwo to zestaw cech i kompetencji, które można w sobie wykształcić i rozwinąć, a nie coś, co wyssaliśmy z mlekiem matki. Dlatego większość liderów stworzono i wykształcono. Bycie liderem to nie kontrolowanie i organizowanie pracy, ale kreowanie tęsknoty do dalszego rozwoju i osiągania coraz lepszych wyników oraz budowanie poczucia odpowiedzialności u ludzi - wspieranie ich motywacji i dostarczanie im energii. Bycie liderem to nie stanowisko, ale bardziej to, kim jesteś', jakie są twoje wartos'ci i sposób działania. Przywództwo to proces, czyli nigdy nie możesz przestać kształcić się i wzrastać. Pamiętaj, że liderzy to nie są ludzie, którzy są doskonali i mają wysoki iloraz inteligencji, ale raczej osoby, które wciąż pracują nad swoją inteligencją emocjonalną. Każdy prawdziwy lider to osoba, która skutecznie buduje relacje ze swoimi podwładnymi i osobami na zewnątrz organizacji. Przywództwo to także bycie z ludźmi, którzy tworzą twój zespół - nie możesz być bowiem liderem, żyjąc w izolacji; musisz mieć ludzi, z którymi pracujesz i którzy są największą wartością. Musisz wierzyć w to, że twoi ludzie są największym kapitałem, jaki posiadasz. Aby być skutecznym liderem, musisz pamiętać, że twój rozwój zaczyna się od twojej samoświadomości — musisz mieć świadomość swoich emocji i rozumieć, jak twoje emocje oddziałują na innych. Pamiętaj też, że nie ma jednego uniwersalnego modelu przywództwa — każdy lider jest inny i na swoich mocnych stronach powinien budować swój model.
W następnych książkach z niniejszej serii dowiesz się, jak skutecznie definiować misję i wizję firmy oraz jak budować porywającą i efektywną strategię. Kolejna planowana książka to Zarządzanie zmianą, a następna to Coaching i coachingowe zarządzanie. Mam nadzieję, że nasze spotkania zaowocują twoją efektywnością i osiąganiem znacznie szybciej jak najlepszych wyników. Do następnego spotkania!
   A teraz jeszcze raz przeczytaj moje notatki i zacznij bardziej efektywnie pracować nad swoim przywództwem.

    To, co jest naprawdę istotne i pomaga w zarządzaniu innymi, to inteligencja emocjonalna, czyli: samoświadomość, świadomość wpływu, samokontrola i zarządzanie relacjami. A skoro mówimy o zarządzaniu relacjami, to podstawą tutaj jest umiejętność dostrzeżenia emocji innych, na przykład ich pragnień i oczekiwań. A jakie jest podstawowe oczekiwanie podwładnych wobec ich szefa? Otóż dla ludzi najważniejsze jest to, by ich szef był człowiekiem uczciwym, wtedy chętnie idą za nim. Jedną z podstawowych cech ludzi, którzy mają skutecznie zarządzać innymi, jest ich integralność, uczciwość i otwartość. Wiadomo bowiem, że ludzie, którzy nie mówią prawdy, kręcą, próbują manipulować innymi, prędzej czy później przegrają. Stąd bardzo ważnym elementem w skutecznym zarządzaniu jest otwarta komunikacja. Kiedyś uważano, że lider musi zagrzewać ludzi do wytężonej pracy, mówiąc im, że jest super, bez względu na to, jaka jest rzeczywista sytuacja firmy. Potem się okazało, że to nie działa, bo nie da się udawać przed innymi. Okazuje się, że ci liderzy, którzy otwarcie mówią: „mamy wyzwanie, trudną sytuację", poprzez swoją integralność, spójność komunikatu ze swoimi wewnętrznymi emocjami są w stanie uzyskać od ludzi znacznie więcej niż ci, którym brakuje tej spójności. Nie można bowiem skutecznie mówić co innego, niż się rzeczywiście dzieje. Dlatego jeżeli czujesz, że twój zespół potrzebuje pozytywnej energii do działania, musisz ją w sobie najpierw wykrzesać, pracując nad własnymi emocjami. Gdy to osiągniesz, gdy sam będziesz przekonany, że masz wiarę i pozytywne emocje, podziel się nimi z ludźmi. Nie udawaj, bo to w długiej perspektywie zemści się na tobie.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Brian Tracy, Robert Kozak

  • Liczba stron: 

    200

  • Wymiary: 

    141x218

  • Oprawa: 

    Twarda

  • ISBN: 

    978-83-7746-372-7

  • Rok wydania: 

    2012

Polecamy