Wczytuję dane...
KOD: 978-83-61732-10-5
Autor: Brian Tracy
Koszt wysyłki od: 4.90 PLN
Wydawca: MT Biznes

Podróż trwa Budowanie firmy o wysokiej rentowności

   W wieku dwudziestu lat zacząłem uprawiać i zgłębiać karate. Trenowałem sześć dni w tygodniu, wziąłem udział w czterech mistrzostwach kraju i uzyskałem czarny pas. Od tego czasu traktuję karate jako metaforę życia i działalności w biznesie.
   Na początku nic nie wiesz. W zen ten stan jest określany jako „czysty umysł”. Jesteś gotów uczyć się, zamiast sądzić, że wszystko już wiesz. Ten „czysty umysł”, jak puste naczynie, wypełnia się wiedzą. Uczysz się od nowa, jak powstać, jak się poruszać – do przodu i do tyłu, jak poruszać rękami, nogami, dłońmi i stopami. W efekcie uczysz się na nowo panowania nad swoim ciałem, co pozwala uprawiać ćwiczenia zwane kata, by następnie przejść do walki zwanej kumite.
   Przedsiębiorczość bardzo przypomina karate. Stając się przedsiębiorcą, musisz opanować zupełnie nowe umiejętności, jak choćby język biznesu. Proces uczenia się wymaga wysiłku, a każda pomyłka jest bolesna, przy czym najczęściej jest to ból spowodowany stratą pieniędzy. Jednak z upływem czasu uczysz się działać inteligentnie i szybko podejmować decyzje. Wciąż popełniasz pomyłki, ale coraz rzadziej, a większość twoich decyzji jest trafna. Zarabiasz coraz więcej, a finansowe porażki zdarzają ci się rzadko. Zapoznając się z moją książką Droga do bogactwa, uzyskałeś licencjat w dziedzinie zarabiania pieniędzy jako przedsiębiorca. Czytając książkę Droga do bogactwa w działaniu, uzyskasz magisterium. W karate pokonujesz szczeble wtajemniczenia, uzyskując kolejne pasy, podczas gdy w biznesie twoje umiejętności rozwijają się wraz z nabytym doświadczeniem i możliwością analizowania skutków twoich działań. Zarówno w karate, jak i biznesie nic nie przychodzi łatwo. Za każdy krok do przodu trzeba zapłacić wysiłkiem.

   Dzięki mojej Drodze do bogactwa poznałeś najważniejsze słowa, koncepcje, idee i sposoby myślenia przedsiębiorców osiągających sukces. Dzięki książce Droga do bogactwa w działaniu, nauczysz się zaawansowanego słownictwa dotyczącego idei, metod i technik w dziedzinie biznesu oraz przedsiębiorczości.
   Już po przeczytaniu Drogi do bogactwa zdobyłeś wiedzę o tym, jak osią- gnąć sukces, znacznie przewyższającą poziom wiedzy twoich konkurentów. Biorąc do ręki książkę Droga do bogactwa w działaniu, rozpoczynasz „zaawansowany program”, dzięki któremu zostaniesz mistrzem w biznesie na resztę swego życia. Jesteś gotowy do wykonania olbrzymiego skoku na drodze do bogactwa. Zaczniemy od najważniejszych ludzi, czyli od twoich klientów.

Decydujący wyznacznik sukcesu

Istotą marketingu jest zróżnicowanie. Wszystkie działania dotyczące projektowania produktów i usług, sposobów ich reklamowania i promowania, jak również metod ich sprzedaży i dostawy koncentrują się na odróżnieniu się od konkurencji.
   Jeśli chcesz osiągnąć sukces w biznesie i szybciej pokonać drogę wiodącą do bogactwa, twoje produkty muszą być inne, lepsze, wyróżniać się pod jednym lub wieloma względami – dzięki temu będą zapewniać klientowi rzeczywistą wartość. Bezwzględnie musisz mieć „strefę doskonałości”, którą klienci znają, doceniają, rozpoznają i na którą reagują.
   Musisz mieć wyjątkową ofertę sprzedaży: wyroby bądź usługi zapewniające klientom korzyści nieoferowane przez konkurentów. Na czym polega wyjątkowość twojej oferty?

Określ odbiorców

   Dokonując wyboru swojej pozycji na rynku, zacznij od wyobrażeń o idealnych klientach. Kim oni są? Co kupują? Co stanowi dla nich wartość? Jakich konkretnych korzyści oczekują od kupionych w twojej firmie produktów i usług? O czym lub do czego musisz przekonać tych idealnych klientów, aby dokonali zakupu u ciebie?
    Kim są konkurenci? Dlaczego idealni klienci kupują u konkurenta zamiast u ciebie? Jaką wartość dostrzegają oni w ofercie twoich konkurentów, a nie widzą jej w twoich produktach? Jakie są najbardziej atrakcyjne właściwości i korzyści oferty konkurentów, których klienci nie dostrzegają w twojej ofercie? Jakie są silne strony konkurentów? Jak twoi konkurenci osiągnęli sukces? Jakie podejmują działania, aby zniechęcić konsumentów do kupowania twoich produktów i usług?
   Gdy już określisz idealnych klientów i ich oczekiwania, gdy zrozumiesz konkurentów i motywy twoich klientów kupujących od nich, będziesz gotów dokonać szczegółowej analizy twoich produktów i usług.

Co sprzedajesz?

   Co dokładnie sprzedajesz? Pamiętaj: klientów interesuje nie tyle twój produkt jako taki, ile korzyści, jakie im oferujesz. Klienci są wymagający, wnikliwi, wybredni i nielojalni. Dokonają zakupu w tej firmie, która – w ich opinii – w danej chwili najlepiej zaspokoi ich określone potrzeby.
   Jak wiesz, klient ma zawsze rację. Jego decyzja jest zawsze racjonalna w tym sensie, że wynika z jego oceny zalet i wad dostępnych produktów lub usług zaspokajających jego potrzeby. Aby pozyskać klientów, musisz postawić siebie w ich sytuacji i ocenić twój produkt lub usługę z ich perspektywy. Zwiększysz swoją sprzedaż tylko wtedy, gdy przekonasz klientów, że twój produkt lub usługa stanowią dla nich najlepszy wybór.

   W każdej dziedzinie biznesu lub przemyśle 20% najlepszych firm zgarnia 80% zysków. Z tego powodu tysiące firm były analizowane przez wiele lat w celu określenia konkretnych czynników mających wpływ na szybszy wzrost i powodzenie – w przeciwieństwie do przeciętnego wzrostu, a nawet upadku i bankructwa.
    Jednym z najważniejszych odkryć programu badawczego mającego określić wpływ strategii marketingowych na zysk (Profit Impact of Marketing Strategy), prowadzonego na Uniwersytecie Harvarda przez dwadzieścia lat na przykładzie 620 firm, było ustalenie, że postrzegana jakość produktów i usług danej firmy ma decydujący wpływ na sprzedaż, wzrost czy rentowność.
   Inaczej mówiąc, jeśli w sondażach zapytano by klientów z jakiejś społeczności o ocenę firm z danej branży na skali od jednego do dziesięciu punktów, firma najwyżej przez nich oceniona byłaby także, co potwierdziłyby sprawozdania finansowe, najbardziej dochodowa.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Brian Tracy

  • Tytuł oryginału: 

    The Way to Wealth in Action: Building a Highly Profitable Business

  • Liczba stron: 

    218

  • Wymiary: 

    153x233

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-61732-10-5

  • Tłumacz: 

    Marek Rostocki

  • Rok wydania: 

    2010

Polecamy