Wprowadzenie do książki
Pomóż dziecku w nauce przez ćwiczenia ruchowe
Czy brzm
to znajomo?
- „Moje dziecko nie może spokojnie usiedzieć nad książkami.”
- „W domu syn pamięta wszystko, ale gdy pisze sprawdzian, nagle ma w głowie kompletną pustkę.”
- „Moja córka przekręca litery podczas czytania
- pisania.” « „Dziecko mnie po prostu nie słucha, gdy próbuję mu coś wyjaśnić.”
- „Rodzice innych uczniów skarżą się na agresywne zachowania naszego syna.”
- „Moje dziecko daje sobie radę z rachowaniem, ale przy zadaniach tekstowych jest kompletna klapa.”
Czy zdarzyło nam się mówić coś podobnego? Trudności z koncentracją, kłopoty z czytaniem, pisaniem i liczeniem, agresja, nadpobudliwość czy lęk przed niepowodzeniem (jeden ze składników tzw. „fobii szkolnej”) to problemy, z którymi zmaga się coraz więcej dzieci. Reakcją na piętrzące się obowiązki są kiepskie stopnie i niechęć do szkoły.
Kiedy dzieci ni stąd, ni zowąd zaczynają mieć problemy z nauką, przestają lubić szkołę, sprawiają kłopoty nauczycielom lub moczą się w nocy, cierpi na tym cała rodzina. Wielu rodziców jest bezradnych lub zestresowanych i zaczyna wspominać własne, wciąż nie-przepracowane szkolne przeżycia. A jeśli mimo wszelkich starań nie udaje im się naprowadzić dziecka „na właściwą drogę”, zaczynają powątpiewać nie tylko w jego zdolności, ale też we własne kwalifikacje rodzicielskie. Presję tę odczuwa przede wszystkim matka, zwłaszcza jeśli sądzi, że postępami dziecka w szkole można mierzyć jej wartość jako osoby najbardziej odpowiedzialnej za wychowanie pociechy.
Zadaniem poniższej książki jest przynieść pomoc i otuchę udręczonym rodzicom. Ukazuje ona nie tylko tło problemów szkolnych i społecznych, ale także proponuje cały szereg sposobów samodzielnego pokonania emocjonalnego stresu (u dziecka, jak i rodziców), a także podniesienia motywacji do działania, samoakceptacji i pewności siebie, poprawy koncentracji, koordynacji ciała, zręczności, reagowania na bodźce i wielu innych. Opisywane metody, przede wszystkim kinezjologia, stanowią proste narzędzia, które pomogą odkryć i wykorzystać posiadane zdolności - zarówno naszych dzieci, jak i nasze własne. Gdy zaś dziecko zacznie bardziej w siebie wierzyć, ponownie odnajdzie przyjemność z chodzenia do szkoły, a naukę będzie postrzegać jako ekscytujące wyzwanie. To z kolei przyniesie ulgę rodzicom i całej rodzinie.
Szczegółowe Informacje
-
Autor:
Helga Baureis, Claudia Wagenmann
-
Tytuł oryginału:
Kinder lernen leichter mit Kinesiologie
-
Liczba stron:
156
-
Wymiary:
145x205
-
Oprawa:
Miękka
-
ISBN:
978-83-7229-168-4
-
Tłumacz:
Urszula Szymandrska
-
Rok wydania:
2007