Recenzje książki Wędrówki z Gandalfem. Sprzedaż
Jestem czytelnikiem i kolekcjonerem amerykańskich książek o biznesie. Zazwyczaj prezentują temat w taki sposób, że natychmiast zostaje on w głowie. Wędrówki z Gandalfem. Sprzedaż Briana Trący i Roberta Kozaka to właśnie książka z tego gatunku — w praktyczny, prosty i przekonujący sposób prezentuje zasady efektywnej sprzedaży. Oswaja trudny i z pozoru skomplikowany temat. Jest to seria praktycznych lekcji dla każdego, jak być efektywnym nie tylko w sprzedaży, ale i w życiu. Bo każdy z nas, nawet jeżeli nie sprzedaje produktów lub usług klientowi, to w pewien sposób „sprzedaje" codziennie swoje myśli, działania, teorie, poglądy, chociażby koledze z innego działu, szefowi, partnerom. Życie to ciągła sprzedaż, a ta opowieść biznesowa w sposób prosty i czytelny przekazuje podstawowe prawa rządzące jej efektywnością.
Książka Wędrówki z Gandalfem Sprzedaż przyda się każdemu - początkującemu sprzedawcy i doświadczonemu menedżerowi. Pierwszemu pozwoli określić, co jest istotne z punktu widzenia skutecznej sprzedaży, drugiemu przypomni, ze od zawsze podstawowe są relacje. Jej lektura jest dla mnie sentymentalną podróżą do czasów, kiedy w jednym z „zagranicznych" banków - dzisiaj jednym z największych banków w Polsce - byłem „Re-lationship Managerem". Tak, tak właśnie nazywała się funkcja, którą pełniłem, sprzedając codziennie produkty i usługi bankowe największym polskim przedsiębiorstwom. Taki tytuł miałem zapisany na wizytówce, którą z dumą i pełnym przekonaniem o sile firmy, jakości produktów oraz własnej wiedzy i umiejętnościach wręczałem dyrektorom naczelnym i dyrektorom finansowym największych polskich przedsiębiorstw lat 90. Tamte działania, praca i zaangażowanie doprowadziły mnie do miejsca, w którym jestem dzisiaj, czyli do funkcji prezesa zarządu jednego z największych banków w Polsce. Po lekturze książki Wędrówki z Gandalfem. Sprzedaż stwierdziłem, że już wówczas postępowałem zgodnie ze wszystkimi zawartymi w niej rekomendacjami.
Książka Briana Trący i Roberta Kozaka to podręcznik dla każdego, kto chce osiągnąć sukces w jakiejkolwiek dziedzinie, bo całe nasze życie to sprzedawanie: produktów, usług, pomysłów, idei, wizji. Czasami realnych, innym razem utopijnych, ale kto w dzisiejszym świecie jest w stanie powiedzieć, co jest utopią, a co realną przyszłością? Jedyne, co jest pewne, konkretne i niezbędne, to kontakty i relacje międzyludzkie. Ta książka daje przepis na to, jak je budować i kultywować. I udowadnia, że sprzedaż jest sztuką.
Maciej Bardan
prezes zarządu, Kredyt Bank SA
Wędrówki z Gandalfem Sprzedaż to niezwykły podręcznik. Jego niezwykłość polega na rym, że pozwala nam zdefiniować, co leży u podstaw podejmowania wszelkich skutecznych działań sprzedażowych. Pokazuje, jak wyzwolić się z zachowań, które mogą nas ograniczać lub blokować w osiąganiu sukcesu zawodowego. Dodatkowo inspirujące w tej książce jest nowatorskie ujęcie sprzedaży — procesu zależnego nie tylko od stosowanych technik, ale i od cech osobowościowych sprzedawców i ich motywacji wewnętrznej. Szczególnie dla mnie jako przedstawiciela TALENT Q w Polsce istotne jest to, że autorzy książki nawiązują do modelu, którym posługujemy się codziennie w swoich działaniach psychometrycznych i konsultacyjnych. Cieszy mnie, że współpraca między BTI i Talent Q ma także i takie karty, pełne narracji i refleksji nad sprzedażą. Gorąco zachęcam.
Joanna Glińska
partner Talent Q Polska
Biorąc do ręki Wędrówki z Gandalfem Sprzedaż, pomyślałem sobie, że oto jest kolejna pozycja mówiąca o sprzedaży, przez którą wypadałoby przebrnąć. Po pierwszych stronach stwierdziłem, że coś jest nie tak z tą książką. Zaskoczyła mnie, przede wszystkim wielowymiarowym podejściem do sprzedaży. To nie tylko analiza podejścia do procesu sprzedaży, ale głównie analiza samego siebie jako sprzedawcy. Analiza własnych kompetencji i podejścia do ich rozwoju jest jednym z głównych tematów tej książki. Znajdziemy w niej również „rozważania mentora" i wsparcie coacha, ale interesujące jest to, że wskazane podejście wychodzi poza sprzedaż. Wnioski są uniwersalne, mają zastosowanie w wielu innych zawodach oraz w życiu prywatnym. W książce poruszane są kwestie podejścia do pracy zespołowej, zarządzania osobami, wykorzystania kryzysu do wzmocnienia sprzedaży, omówione w niej zostały także zagrożenia występujące w pracy w okresie „spoczywania na laurach". Kiedy skończyłem ją pochłaniać, stwierdziłem, że przede wszystkim będę musiał znaleźć dla niej stałe miejsce na biurku i dowiedzieć się, kiedy wyjdą zapowiadane kolejne książki z serii.
Bogdan Przędziński
dyrektor ds. projektów CRM, Citi Handlowy SA
Szczegółowe Informacje
-
Autor:
Brian Tracy, Robert Kozak
-
Liczba stron:
160
-
Wymiary:
141x218
-
Oprawa:
Twarda
-
ISBN:
978-83-7746-165-5
-
Rok wydania:
2011