KOD: 978-83-7649-131-8
Autor: Ewa Bednarczyk-Witoszek
Koszt wysyłki od: 5.90 PLN
Wydawca: Kos

Wprowadzenie do książki

Co powinniśmy jadać a czego unikać

    W pierwszej części opisuję zasady Diety Optymalnej (autorstwa dra Jana Kwaśniewskiego), z którego koncepcji dużo przejęłam w stworzonym przeze mnie programie żywienia -Diecie Dobrych Produktów (rozdział VIII). Korzystna w Diecie Optymalnej jest możliwość jedzenia tłustych posiłków, np. czekolady, frytek bądź jajecznicy na słoninie, galarety lub golonki, a także flaków, czy wypicia kawy z bitą śmietaną. Dieta    Optymalna wprowadziła zasadę dobowego liczenia spożywanych węglowodanów, akcentując jednakże, iż jeżeli jadasz tłusto, masz je rachować i starać się nie przekraczać ich dziennej dawki. Dieta Optymalna potwierdza, że korzystne jest menu niskowęglowodanowe - i ma sens dobowe sumowanie węglowodanów. Oparta na codziennie przyjmowanych białkach zwierzęcych bardzo dobrze kontroluje ilość zjadanych węglowodanów. Dieta Optymalna, praktycznie jako pierwsza, ostrzega, byś był, Czytelniku, ostrożny!!! w spożywaniu owoców na co dzień! Potwierdzam to w Diecie Dobrych Produktów i dodaję, w jakich zestawach dobowych są one korzystne, a w jakich nie.
   Omawiane zagadnienia z podrozdziału Dieta Pięciu Przemian i metody żywieniowe Dalekiego Wschodu akcentują różnorodność posiłków nie tylko w zakresie ich rodzaju, ale także w gamie smaków i kolorów.    Według takiego menu codziennie jedz coś innego i/lub niech każdy posiłek będzie odmienny. Systemy te podpowiadają: jeżeli chcesz wyleczyć chorobę, zmień dotychczasowy styl życia! Zróżnicuj metody przyrządzania posiłków, stosuj krótkie zaparzanie (obmycie posiłku gotowaną wodą; element Drzewa), smażenie (element Ognia), gotowanie pod ciśnieniem (element Metalu), gotowanie w małej ilości wody (elementZiemi) i gotowanie w jej dużej ilości (element Wody). To właśnie dotychczasowy, nawykowy styl życia powoduje sięganie po te same zestawy dań. Już tutaj możemy zaobserwować, jak silnie skorelowane są ze sobą psychika i dietetyka, które działają na zasadzie sprzężeń zwrotnych. Ten temat dokładniej opisany jest w rozdziale Psychoterapia, jednak warto mieć wciąż na uwadze, jak silnie są ze sobą powiązane dwie sfery człowieka: psyche - ciało, duch i materia, a w terapii psychoterapia -dietetyka. Człowiek powinien być traktowany jak system informatyczny, można leczyć go na każdym wejściu i wyjściu układu, a nasze życie i wybory są związane ze stanem fizycznym ciała.

   W odróżnieniu od Diety Pięciu Przemian - Dieta Dobrych Produktów konstatuje (w oparciu o alergologię i botanikę), że żyto, pszenica, jęczmień, owies i orkisz, jak również ryż, kukurydza, sorgo, bambus oraz proso (kasza jaglana) należą do jednej rodziny traw i zamiana jednych traw na drugie daje korzystne efekty tylko w przypadku mniejszych zaburzeń metabolicznych i przynosi poprawę jedynie na krótko. Także na podobnej zasadzie zauważam, że ser żółty, kefir i śmietana mają podobną dynamikę działania i należy traktować je jako jedną grupę produktów mlecznych. Podtrzymuję, że posiłki na DDR mają być kolorowe, smaczne i mają mieć ładny zapach.

   W sumie Dieta Dobrych Produktów ma Ci przypomnieć, Szanowny Czytelniku, że mając samoświadomość w zakresie zdrowego odżywiania się i stosując wypracowaną auto-harmonię metaboliczną, potrafisz zmienić swój styl bycia; że możesz nauczyć się żyć w spokoju i harmonii, przystępując do czynności po kolei, porzucając np. wykonywanie czterech zadań naraz, wpadanie w pośpiech i gonitwę, nadmierne zdenerwowanie, czy uleganie uczuciu „wymykania się" dnia codziennego, aby w konsekwencji stać się świadomym twórcą swojego życia.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Ewa Bednarczyk-Witoszek

  • Liczba stron: 

    384

  • Wymiary: 

    145x205

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-7649-131-8

  • Rok wydania: 

    2017

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...