Filozofia Kaizen w biurze
Wczytuję dane...
KOD: 978-83-246-1820-0
Autor: William Lareau
Koszt wysyłki od: 6.90 PLN
Wydawca: One Press

Wprowadzenie do książki

Filozofia Kaizen W Biurze

    Office Kaizen tworzy procesy biurowe i administracyjne oraz grupy robocze, które zwiększają konkurencyjność zamiast ją redukować. Do zwiększenia przewagi nad rywalami przyczyni się jednoczesna praca na kilku frontach. Nastąpi znaczne zmniejszenie kosztów i poprawa wyników (mniej błędów, szybsze czasy cykliczne itd.) w całej pracy biura i administracji. Planowanie i analizy finansowe staną się bardziej precyzyjne, ponieważ dokładniejsze dane będą szybciej dostępne. Źródłem dodatkowej przewagi będzie to, że działalność biurowa będzie lepiej wspierać produkcję i projektowanie. Dobre projekty i sprawnie działające fabryki będą mogły stać się jeszcze lepsze — bez biura działającego na światowym poziomie nie jest to możliwe.
    W języku japońskim słowo kaizen to wyraz złożony. Kai oznacza „trochę", „trwający" i „dobry". Zeń oznacza „na lepsze" i „dobrze". Stało się ono częścią Toyota Production System (z ang. System Produkcyjny Toyoty — TPS), w którym znaczy „drobne, ciągłe ulepszenia z każdej strony". Choć słowo kaizen wywodzi się z TPS, możesz mieć pewność, że Office Kaizen nie sprowadza się do przełożenia TPS na warunki biurowe. Takie uproszczenia nie są udane, nie sprawdzają się i nie trafiają w sedno problemów biurowych.
    Gdyby nie potrzeba odróżnienia filozofii Office Kaizen od innych metod, można by równie dobrze zastosować jedną lub wszystkie z poniższych nazw: Ciągłe Ulepszanie Pracy Biurowej, Zarządzanie Innowacyjnymi Projektami/Zmianami w Biurze, Ulepszanie Produktywności    Biurowej, Kontrola Kosztów w Biurze, Zarządzanie Projektami Biurowymi, Zarządzanie Rozmiarami Działu Biurowego. W rzeczywistości, ponieważ Office Kaizen zajmuje się wszystkimi powyższymi dziedzinami, zastosowanie jednej tylko nazwy byłoby niewystarczające. Z drugiej strony wszystkie elementy Office Kaizen po przeprowadzeniu drobnych zmian w terminologii bardzo dobrze uzupełniają i wspierają jakąkolwiek dobrze przemyślaną metodę mającą na celu ulepszanie procesów. Dzieje się tak dlatego, że Office Kaizen to metoda, która zapewnia strukturę, koncentrację, dyscyplinę i odpowiedni podział odpowiedzialności w każdym przedsięwzięciu lub ustroju, w którym mamy do czynienia z istotami ludzkimi. Office Kaizen zapewnia niezakłócające pracy wsparcie i znaczną poprawę skuteczności każdego procesu doskonalenia, projektu lub pracy grupowej, ponieważ opiera się na podstawowych prawdach o ludziach, procedurach i biznesie.
   Istnieją setki teorii na temat pracy kierownictwa i zarządzania. Z punktu widzenia dyrektorów niemal wszystkie mają dwie podstawowe wady:

1. Nie odnoszą się do świata rzeczywistego. Pojęcia są interesujące intelektualnie, ale wiążą się z wieloma aspektami, które ciężko ocenić i kontrolować lub/i którymi ciężko jest manipulować w funkcjonującej organizacji.
2. Nie określają dokładnie, jakie konkretne działania należy podjąć w celu osiągnięcia spodziewanej poprawy.


   W przypadku Office Kaizen nie ma takich problemów. Po pierwsze, Office Kaizen tworzy system redukujący straty na dłuższą metę. Takie działania zapewniają strategiczną przewagę nad konkurencją. Metoda nie opiera się na żadnej teorii wykraczającej poza rzeczywistość i podstawowe fakty o ludziach, procesach i stratach. Po drugie, Office Kaizen określa dokładnie, co należy zrobić, aby zastosować taki system w organizacji (lub jej części).
   Pierwszym krokiem jest zrozumienie Office Kaizen, dzięki czemu można się przekonać o zasadności tej metody. Takie zrozumienie jest ważne z dwóch powodów. Aby wprowadzić tę metodę, trzeba będzie przekonać do niej innych i odpowiednio ich wyszkolić. Co więcej, metoda    Office Kaizen musi zostać dostosowana do każdego konkretnego środowiska. Choć książka, którą trzymasz w ręku, opisuje dokładnie, co należy zrobić, to dyrektorzy muszą przeprowadzić pewne modyfikacje, aby dostosować „standard" Office Kaizen do swoich organizacji. W celu dokonania trafnej oceny trzeba skorzystać z posiadanej wiedzy. Dlatego też liderzy muszą dobrze rozumieć; w jaki sposób i dlaczego elementy Office Kaizen dają dobre rezultaty.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    William Lareau

  • Tytuł oryginału: 

    Office Kaizen: Transforming Office Operations into a Strategic Competitive Advantage

  • Liczba stron: 

    256

  • Wymiary: 

    148×210

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-246-1820-0

  • Tłumacz: 

    Magdalena Kubalewska

  • Rok wydania: 

    2009

Polecamy