Wczytuję dane...
KOD: 978-83-7818-416-4
Autor: Madeline Levine
EAN: 9788378184164
Koszt wysyłki od: 9.90 PLN
Wydawca: Rebis

Wprowadzenie do książki

Jak dobrze uczyć dzieci

Jak dobrze uczyć dzieci to zestaw gotowych narzędzi dla rodziców, wychowawców i terapeutów poszukujących konkretnej pomocy.

   Jak Dobrze Uczyć Dzieci Wyczekiwana, nowa książka Levine’a Jak Dobrze Uczyć Dzieci potwierdza, że każdy rodzic chce by jego dzieci odnosiły sukcesy, ale dopóki nie stwierdzimy jasno, jakie są nasze podstawowe wartości i które rodzicielskie wybory najbardziej prawdopodobnie doprowadzą dzieci do autentycznego sukcesu, będziemy w dalszym ciągu wychowywać słabe, znużone, kierowane przez świat zewnętrzny dzieci, które wierzą, że są "tylko tak dobre, jak ich ostatnie osiągnięcie". Livine twierdzi, że prawdziwy sukces jest zawsze efektem długiej pracy u podstaw, nie mierzy się go w chwili obecnej, ale przez pryzmat ludzi, którymi staną się nasze dzieci za dziesięć czy piętnaście lat.

   Odrzucając bycie sterowanym przez wzorce z stylu "mama wymagająca kontra mama rozpieszczająca" Levine stawia czoła rzeczywistym problemom stojącym zarówno za zmuszaniem dzieci do osiągania granic wytrzymałości jak i za zaniedbywaniem talentów i lekceważeniem zainteresowań dzieci. Pokazuje nam, w jaki sposób przenieść naszą uwagę od nadmiernego rodzicielstwa i niezdrowego uzależnienia od naszych dzieci do stylu wychowania, który koncentruje się na czynnikach opiekuńczych znanych, jako te, które stymulują zarówno sukces akademicki jak i ten rozumiany, jako poczucie wspólnoty, ogólny dobrostan oraz umiejętność odnalezienia celu i sensu życia.

   Książka Jak Dobrze Uczyć Dzieci koncentruje się na tym jak postrzegamy sukces, wychowujemy dzieci, i wydatkujemy nasze siły i środki. Mówi również o odwadze do podejmowania zmian, w które wierzymy. Levine stwierdza, że nadszedł czas, aby nasze wyczerpane nerwowo rodziny powróciły do zdrowszego i rozsądnego trybu życia.

Jak zbudowana jest książka:

  • Pierwsza część to przegląd naszej kultury, która piętrzy przeszkody i wywiera silną presję. Jak ta kultura oddziałuje na dzieci i rodziny? Jakie realia i jakie mity wiążą się z takim stylem życia? Kto korzysta, a kto traci na zawężonym podejściu do sukcesu? Czy powinno się je zmodyfikować, a jeśli tak, dlaczego tak trudno to zrobić?
  • Druga część dotyczy konkretnych wyzwań, przed jakimi stałą dzieci i nastolatki, od wieku wczesnoszkolnego do licealnego. Zrozumienie, że dzieci i nastolatki muszą się uporać z wieloma zadaniami - dorastaniem, odkrywaniem własnych zainteresowań i talentów, zawieraniem przyjaźni, radzeniem sobie z rozmaitymi zagrożeniami i tak dalej - pomoże nam spojrzeć ze zdrowszej perspektywy na osiągnięcia szkolne i z szerszej perspektywy na sukces.
  • W trzeciej części przedstawiam siedem umiejętności, które mogą zapewnić dzieciom powodzenie w życiu i są nieodłącznym elementem budowania własnego „ja". Im więcej umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach dzieci przyswoją, tym większą będą miały szansę na uporanie się z wyzwaniami dorastania i odnalezienie własnej definicji sukcesu. Niektóre z tych umiejętności są wrodzone, inne rozwijają się w wyniku interakcji z rodzicami i ze światem zewnętrznym, ale wszystkie trzeba doskonalić. Na końcu podrozdziału na temat każdej umiejętności znajdują się konkretne wskazówki, jak ją skutecznie rozwijać (i co może w tym przeszkadzać).
  • Czwarta część jest adresowana do samych rodziców. Zawiera ćwiczenia, które pomogą ustalić własny system wartości i opracować konkretny plan ich wprowadzania do waszego życia, życia dzieci i rodziny. Aby zwiększyć szanse na prawdziwą zmianę na lepsze, rozdział ten pomoże wam również ocenić własną historię i sprawdzić, jak nierozwiązane sprawy z przeszłości mogą wpływać na obecne kłopoty lub niemożność wprowadzenia zmian.

    Książka Jak dobrze uczyć dzieci nie dopuszcza fałszywego poglądu, że aby odnieść sukces, dziecko musi się fizycznie zapracować i emocjonalnie odciąć od samego siebie, swoich rodzin i procesu nauki. Nie musimy wybierać między pomyślnością w życiu naszych dzieci a ich sukcesem. To kwestie wewnętrznej pracy. Rozwijają się, kiedy dzieci są ukierunkowywane i zachęcane do budowania poczucia własnej wartości. Aby nie uzależniły się nadmiernie od cudzych poglądów i opinii. Aby wiedziały, że rodzice stoją po ich stronie i zapewnią wsparcie, podczas gdy one będą odkrywać swoje zainteresowania, umiejętności, zdolności, tożsamość i wartości. Z pewnością wpływy zewnętrzne mają znaczenie. Dzieci muszą się kierować zasadami, nabywać obiektywną wiedzę, uczyć się właściwych zachowań i dostosowywać do sytuacji, jeśli zajdzie taka potrzeba. Jednak spadły na nie ogromne zewnętrzne oczekiwania i żądania, które odebrały im czas energię potrzebne na złożony i niezbędny rozwój wewnętrzny, podstawę zdrowego „ja"

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Madeline Levine

  • Tytuł oryginału: 

    Teach Your Children Well: Parenting for Authentic Success

  • Wymiary: 

    150x225

  • Oprawa: 

    150x225

  • ISBN: 

    978-83-7818-416-4

  • Tłumacz: 

    Katarzyna Bażyńska-Chojnacka, Piotr Chojnacki

  • Rok wydania: 

    2013

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...