Wprowadzenie do książki
Elementy perswazji
Maxwell i Dickman uczą czytelnika Elementów perswazji, jak należy opowiadać. Pokazują, że umiejętność opowiadania jest istotna w każdej branży i że każdy może wykorzystać jego siłę. Aby stworzyć — w każdej sytuacji — doskonałe opowiadanie, potrzeba:
- pasji, aby słuchacze byli zainteresowani zakończeniem
- bohatera, który jest siłą napędową akcji
- antagonisty, który przeciwstawia się bohaterowi
- chwili świadomości, w której bohater odkrywa sposób na pokonanie przeszkód
- transformacji — osiągnięcia przez bohatera jego upragnionego celu
Maxwell i Dickman korzystają ze swych doświadczeń zawodowych (w branży rozrywki i w dziedzinie doradztwa dla przedsiębiorstw), aby przedstawić przepis na skuteczne opowiadanie. Każde z nich musi obejmować pięć podstawowych elementów: PASJĘ, z jaką się je opowiada, BOHATERA, który prowadzi nas przez akcję opowiadania i pozwala nam spoglądać na nie jego oczami, ANTAGONISTĘ lub przeszkodę, których pokonanie jest zadaniem bohatera, chwilę ŚWIADOMOŚCI, która pozwala bohaterowi odnieść zwycięstwo, oraz naturalny wynik — TRANSFORMACJĘ bohatera i świata. Zgódźmy się: przewodzenie jest o wiele zabawniejsze od podążania w czyjeś ślady. Nawet jeśli ktoś nie chce zostać dyrektorem generalnym ani zmieniać świata, z pewnością chce mieć wpływ na swoją własną pracę i swoje własne idee. A to właśnie uzyskujemy w ostatecznym rachunku dzięki umiejętności opowiadania.
Szczegółowe Informacje
-
Autor:
Richard Maxwell, Robert Dickman
-
Tytuł oryginału:
The Elements of Persuasion: Use Storytelling to Pitch Better, Sell Faster & Win More Business
-
Liczba stron:
264
-
Wymiary:
145x205
-
Oprawa:
Miękka
-
ISBN:
978-83-61040-21-7
-
Tłumacz:
Grzegorz Łuczkieiwcz
-
Rok wydania:
2008