Wprowadzenie do książki
100 praw sukcesu w biznesie
Żyjemy we wspaniałych czasach. Nigdy wcześniej nie było tylu okazji, nadarzających się tak wielu ludziom, do osiągnięcia tak wielu celów, zarówno osobistych, jak i zawodowych. Jeżeli sytuacja ta ma ulec zmianie, to jedynie na lepsze - z każdym kolejnym rokiem.
Dlaczego tak się dzieje? Najprostsza odpowiedź brzmi następująco - dzisiaj wiemy dużo więcej o sposobach osiągania zamierzonych rezultatów w większej liczbie dziedzin i obszarów ekonomicznej aktywności. Więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Informacje te, koncepcje oraz głębsze zrozumienie można przyrównać do niewyczerpanego strumienia wody, płynącego wszędzie, docierającego do każdego, kto jest spragniony i chce z niego zaczerpnąć.
Niezwykłą wprost cechą informacji oraz idei jest nieskończona podzielność i jednych, i drugich. Jeśli wpadłeś na pomysł, który może okazać się pomocny w podwyższeniu efektywności w jakimś aspekcie mojej profesjonalnej aktywności, i podzieliłeś się nim ze mną, obaj staliśmy się bogatsi. Jeżeli teraz ja podzielę się tym pomysłem z kimś innym, a ten ktoś z kimś następnym, to każda osoba z tego łańcucha, poznająca nowatorską myśl, zyskuje na tym.
Z kolei wiedza się kumuluje. Kiedy już powstanie, nie przestaje istnieć. Staje się również dostępna dla coraz większej liczby ludzi i narasta w postępie wykładniczym. Każdy nowy zasób wiedzy ujawnia powiązania oraz współzależności z innymi obszarami ludzkiego poznania przy wykorzystaniu mechanizmów skutkujących dalszym pogłębieniem i przyspieszeniem. Każdy przełom w nauce stwarza nowe możliwości, które poszerzają się i pomnażają w miarę czerpania z tej wiedzy.
Celem książki 100 praw sukcesu w biznesie jest podzielenie się z tobą wiedzą na temat systemu sprawdzonych zasad czy też „praw", które zostały odkryte już dawno lub całkiem niedawno, sprawdzone w praktyce, wdrożone i przetestowane przez ludzi osiągających największe sukcesy we wszystkich zakątkach świata, w każdym rodzaju struktur ekonomicznych, dużych i małych - w całej historii zorganizowanej działalności gospodarczej. Stosowanie w praktyce tych praw zapewni ci znalezienie się na takim „zwycięskim przyczółku".
Kiedy poznasz i zrozumiesz te ponadczasowe prawdy, zyskasz kolosalną przewagę nad tymi, którzy tego nie uczynili. Gdy zorganizujesz swoje życie i pracę z uwzględnieniem tych uniwersalnych praw i reguł, sprawniej ci pójdzie rozbudowywanie, zarządzanie lub zmienianie przedsiębiorstwa bądę jego działów.
Im więcej uniwersalnych zasad uwzględnisz w codziennym myśleniu i podejmowaniu decyzji, tym większa będzie skuteczność i efektywność twoich działań. Będziesz przyciągał i utrzymywał przy sobie lepszych ludzi, wytwarzał i sprzedawał lepsze produkty i usługi, sprawniej kontrolował koszty, rozwijał i rozbudowywał działalność w sposób bardziej przewidywalny oraz zwiększał własne zyski i przychody.
Niektóre z przedstawionych tu praw mogą wydać się dziwaczne czy nawet kontrowersyjne, kiedy pierwszy raz będziesz o nich czytał. Niemniej są to prawdy ponadczasowe. Istniały od zawsze. I od zawsze działały. Są to prawa naturalne, włączone w mechanizmy rządzące wszechświatem. Na dłuższą metę nabierają charakteru nieuniknionych prawideł.
Jeśli zamierzasz gotować, uczysz się sztuki kulinarnej i stosujesz się do przepisów i receptur dotyczących proporcji składników oraz sposobu przyrządzania, które zostały w praktyce sprawdzone. Nawet nie pomyślisz o tym, by dodać lub ująć jakiegoś składnika, gdyż mogłoby to zmienić smak przygotowywanej potrawy.
Z tych samych powodów nie powinieneś spodziewać się uzyskania takich samych rezultatów w biznesie, jakie osiągają ludzie sukcesu, jeżeli będziesz łamał kardynalne prawa i zasady, które oni stosują cierpliwie i konsekwentnie.
Znam pewną anegdotę o człowieku, który postanowił popełnić samobójstwo, skacząc z dachu trzydziestopiętrowego wieżowca. Kiedy przelatywał obok piętnastego piętra, ktoś wychylił się przez okno i krzyknął: ,Jak leci?".
Samobójca in statu nascendi odkrzyknął: ,Jak na razie nie najgorzej!".
Wielu ludzi prowadzi działalność gospodarczą, kierując się filozofią ,Jak na razie nie najgorzej!". Łamią prawa natury i zasady stosowane w biznesie, niekiedy czyniąc to świadomie, kiedy indziej nie. Prawdy te są jednak niezmienne i nieuniknione. Naruszasz je na własne ryzyko. Nawet jeśli sądzisz, że na krótką metę unikniesz konsekwencji, jesteś w błędzie.
Optymistyczne w tym wszystkim jest to, że postanawiając zorganizować swoje życie na podstawie 100 praw sukcesu w biznesie w rzeczywistości zapewniasz sobie osiągnięcie sukcesu w wybranej działalności gospodarczej. Zgodnie z zasadą, że zbierasz to, co zasiejesz, kiedy wnosisz pozytywny wkład, otrzymasz również pożądane rezultaty. Być może najważniejszą cechą osoby osiągającej sukcesy w biznesie jest pragmatyzm. Jesteś pragmatyczny, kiedy nie zajmuje cię kwestia pochodzenia jakiejś idei. Nie pytasz, skąd się wzięła ani kto pierwszy ją wymyślił. Intryguje cię tylko jedno: Czy to działa w praktyce?
Poziom sukcesu osiąganego przez ciebie w biznesie i w życiu jest proporcjonalny do stopnia, w jakim rozpoznajesz obowiązujące mechanizmy i stosujesz je, by uzyskać konkretny rezultat. Celem książki 100 praw sukcesu w biznesie jest przekazanie ci pomysłów i strategii, które zostały już wielokrotnie wypróbowane.
Uniwersalne prawa i zasady można przyrównać do numerów telefonicznych. Jeśli wybierasz poprawny numer, dodzwonisz się do właściwej osoby. Lecz jeśli będziesz wybierał błędne cyfry na tarczy, nawet gdy jesteś błyskotliwy, dobrze wykształcony, uczciwy, zdeterminowany i inteligentny, nie połączysz się z tym, z kim pragniesz. Rok w rok tysiące przedsiębiorstw i firm osiąga rezultaty poniżej swoich możliwości lub nawet wypada z rynku, ponieważ osoby podejmujące w nich kluczowe decyzje nie znają tych uniwersalnych praw albo usiłują je łamać i jednocześnie osiągnąć sukces. Jeszcze więcej, bo setki tysięcy, a nawet miliony podmiotów gospodarczych rokrocznie nie może osiągnąć rzeczywistego potencjału, pod względem wielkości sprzedaży czy zyskowności, właśnie z powodu naruszania przez nie uniwersalnych praw.
Pamiętaj, że nieznajomość praw nie jest wytłumaczeniem. Nawet jeśli nie znasz tych praw, nie jesteś zwolniony z ich przestrzegania. Nawet jeśli ich naruszenie z twojej strony jest nieumyślne czy nieświadome, będziesz musiał ponieść pełną karę w postaci niepowodzenia, frustracji oraz gorszych rezultatów.
Szczegółowe Informacje
-
Autor:
Brian Tracy
-
Tytuł oryginału:
The 100 absolutely unbreakable laws of business success
-
Liczba stron:
288
-
Wymiary:
155x235
-
Oprawa:
Twarda
-
ISBN:
978-83-7758-705-8
-
Tłumacz:
Cezary Murawski
-
Rok wydania:
2014