Dieta Kobiety Pracującej
Wczytuję dane...
KOD: 83-7377-243-X
Autor: Antonina Malinkiewicz
Dostępność: 2 dni
Koszt wysyłki od: 6.90 PLN

Wprowadzenie do książki

Dieta kobiety pracującej

   To, że nawyki żywieniowe odgrywają istotną rolę w zapobieganiu i w rozwoju wielu jednostek chorobowych, do których należą między innymi: choroby sercowo-naczyniowe (choroba niedokrwienna serca, nadciśnienie tętnicze), otyłość, cukrzyca typu II, próchnica zębów, jak też niektóre nowotwory, kamica żółciowa czy dna moczanowa, wiadomo nie od dziś, ale czy chcemy coś zrobić, by zmienić ten stan rzeczy? Poradnictwo żywieniowe i dietetyczne stanowi dzisiaj poważny rozdział wiedzy medycznej i nauk pokrewnych. Wynika to z faktu, że wiele chorób, np. otyłość, zawdzięczamy złym nawykom żywieniowym, jak też wiele chorób wymaga odpowiedniej diety, ażeby nastąpiła poprawa zdrowia.
    Książka niniejsza jest z założenia poradnikiem dla kobiety zdrowej, choć nie zawsze zadowolonej z powodu nadwagi - większej lub mniejszej. Czasami koszmarem staje się kilogram więcej niż byśmy chciały. Jeżeli chodzi ogólnie o kobiety, to większość z nas zalicza się do grupy, która się odchudzała, odchudza lub będzie odchudzała, dlatego też największe zainteresowanie budzą diety, które obiecują nam szybki spadek wagi, mniej obchodzą nas konsekwencje zdrowotne odżywiania. Przecież wiemy swoje - kobieta szczupła to kobieta zdrowa i szczęśliwa.
   Można jednak powiedzieć, że niekoniecznie tak jest, wśród kobiet szczupłych znajdują się kobiety niezadowolone z życia i chore, a kobiety z nadwagą nie zawsze są niezadowolone i cierpiące. Większość naszych problemów spowodowana jest sposobem naszego myślenia o sobie i otaczającej nas rzeczywistości, nieakceptowaniu tego, co widzi się w lustrze i żadna opinia innej osoby, która postrzega nas inaczej, nie zmieni tego, co sobie wymyśliłyśmy na ten temat.
    Ogólnie anoreksja (chorobliwe głodzenie się), jak i bulimia (niekontrolowane napady objadania się i zwracania), kojarzone są z chorobami na tle psychicznym i są przyczyną większej ilości przypadków śmierci wśród pacjentów leczonych psychiatrycznie niż jakakolwiek inna choroba. Jednakże do chwili obecnej nie znano przyczyny, dla której to przede wszystkim kobiety padają ofiarą tych dolegliwości. To mózg jest odpowiedzialny za problemy z jedzeniem, a kobiety są dużo bardziej od mężczyzn narażone na ryzyko dolegliwości związanych z jedzeniem, z powodu sposobu, w jaki mózg przetwarza informacje. Naukowcy odkryli, że mózg kobiety reaguje inaczej od męskiego na pewne słowa odwołujące się do wyglądu fizycznego. Odkrycie to może wyjaśnić, dlaczego aż dziesięciokrotnie więcej kobiet niż mężczyzn zapada na anoreksję czy bulimię.
   Chciałabym zająć się dietą dla kobiety pracującej, ale myślę, że te same zasady żywieniowe obowiązują kobiety pracujące na etacie, jak i te, które z różnych powodów spędzają większość czasu w domu. Potrzeby organizmu są podobne, tylko czas poświęcony na zakupy i przygotowanie posiłków może być różny. Żyjemy w czasach komputerów i można prognozować, że wykonywanie pracy zawodowej znacznej grupy ludzi będzie odbywało się we własnym domu przy własnym komputerze. Osoby te będą potrzebować odpowiednio skomponowanej diety, uwzględniającej rodzaj wykonywanej pracy, jak i odpowiednio dobranego odpoczynku.
    Na wstępie zapoznajmy się z naczelnymi zasadami prawidłowego odżywiania - bez względu na rodzaj diety, jaki wybraliśmy dla siebie:
1. Pierwszą i naczelną zasadą jedzenia powinna być rozmaitość oraz ilość - nie za mała i nie za duża, zgodnie z powiedzeniem, że od stołu winno wstawać się nienajedzonym, czyli z lekkim uczuciem głodu.
2. Posiłki starać się jadać regularnie.
3. Dostarczać codziennie organizmowi w pożywieniu 7 niezbędnych składników diety - to jest:
    a) białka - niezbędnego do budowy i odbudowy,
    b) tłuszczów - szczególnie niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, których najwięcej jest w olejach roślinnych,
    c) węglowodanów - ale nie w formie cukru rafinowanego, lecz np. kasz,
    d) witamin - których rolą jest pośredniczenie we wszystkich procesach życiowych,
    e) składników mineralnych,
    f) błonnika,
    g) wody.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Antonina Malinkiewicz

  • Liczba stron: 

    224

  • Wymiary: 

    165x240

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    83-7377-243-X

  • Rok wydania: 

    2006

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...