Inteligentny Emocjonalnie Menedżer
Wczytuję dane...
KOD: 978-83-7510-243-7
Autor: David R. Caruso, Peter Salovey
EAN: 9788375102437
Koszt wysyłki od: 9.90 PLN
Wydawca: Rebis

Wprowadzenie do książki

Inteligentny emocjonalnie menedżer

   Książka Inteligentny emocjonalnie menedżer opiera się na podejściu do umiejętności emocjonalnych związanych z naszymi zasobami, które pod koniec lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia rozwinęło dwóch psychologów - John (Jack) Mayer oraz Peter Salovey, a które nazwano inteligencją emocjonalną4. To inteligentne podejście do emocji obejmuje cztery przedstawione w sposób hierarchiczny umiejętności. W niniejszej pracy tłumaczymy znaczenie każdej z nich oraz proponujemy konkretne techniki rozwijania ich i wykorzystywania w miejscu pracy.
   Oto cztery umiejętności emocjonalne, które tworzą podstawę tej pracy:

1. Czytaj z ludzkich zachowań: rozpoznawanie emocji. Emocje zawierają dane, sygnalizują ważne wydarzenia rozgrywające się wokół nas - czy to w naszym świecie społecznym, czy w świecie przyrody. Aby skutecznie się porozumiewać, musimy precyzyjnie rozpoznawać je u innych oraz przekazywać i wyrażać własne.
2. Wejdź w nastrój: używanie emocji. To, jak się czujemy, wpływa na nasz sposób myślenia. Emocje kierują naszą uwagą, przygotowują nas na określone działanie i pomagają sterować naszymi procesami myślowymi podczas rozwiązywania problemów.
3. Przewiduj emocjonalną przyszłość: rozumienie emocji. Nie doświadczamy emocji w sposób przypadkowy. U ich podstaw leżą konkretne przyczyny. Emocje zmieniają się też według określonych zasad, które można zrozumieć. Wiedza na temat emocji znajduje odzwierciedlenie w stosowanym przez nas słownictwie oraz w naszej zdolności do przeprowadzania analiz typu „co jeśli” (ang. what-if).
4. Zrób to z uczuciem: zarządzanie emocjami. Ponieważ emocje zawierają informacje i wpływają na myślenie, musimy inteligentnie włączyć je do naszego rozumowania, procesu rozwiązywania problemów, oceniania i zachowania. Wymaga to jednak otwarcia się na nie bez względu na to, czy są pożądane, czy nie, oraz wybrania strategii wykorzystujących ich mądrość.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    David R. Caruso, Peter Salovey

  • Tytuł oryginału: 

    The Emotionally Intelligent Manager: How to Develop and Use the Four Key Emotional Skills of Leadership

  • Liczba stron: 

    296

  • Wymiary: 

    165x235

  • Oprawa: 

    Twarda

  • ISBN: 

    978-83-7510-243-7

  • Tłumacz: 

    Joanna Grabiak-Pasiok

  • Rok wydania: 

    2009

Polecamy