Wczytuję dane...
KOD: 978-83-7510-986-3
Autor: Stephen M. R. Covey , Greg Link, Rebecca Merrill
Dostępność: 2 dni
Koszt wysyłki od: 6.90 PLN
Wydawca: Rebis

Wprowadzenie do książki

Mądre Zaufanie

Jak w czasach kryzysu zaufania budować dobrobyt oraz wyzwalać energię i radość

   Po jednej z naszych prezentacji na temat Szybkości zaufania za kulisy przyszedł mężczyzna z pytaniem, które najwyraźniej nie dawało mu spokoju. „Czy wy mówicie to wszystko naprawdę poważnie?”, pytał z niedowierzaniem w oczach. „Czy rzeczywiście jest więcej osób, które działają, polegając na zaufaniu?” Człowiek ten mieszkał i pracował w kraju przeżartym korupcją, w którym oszustwa i powszechna nieufność były na porządku dziennym. Czuł się rozdarty. Bardzo chciał wierzyć w to, co mówiliśmy podczas prezentacji, ale wobec warunków panujących w jego środowisku wydawało mu się to absolutnie niemożliwe.
   To pytanie wraca do nas, z większą bądź mniejszą siłą, zadawane przez ludzi w różnych zakątkach świata. Towarzyszą mu przykłady zdające się dowodzić, że innym nie można ufać. Mimo to powtarzamy wszystkim, że zaufanie przynosi pożytek - że są ludzie i organizacje, którzy nawet w epoce powszechnej nieufności doświadczają nadzwyczajnych korzyści z wiary, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Pytają nas: Kim oni są? Czym się zajmują? Jak im się powodzi? Czy naprawdę ja lub moja firma czy organizacja możemy działać podobnie?
   To pytania, które zainspirowały nas do napisania tej książki. Nasza krótka odpowiedź brzmi: „Absolutnie tak!”. W ciągu lat, które minęły od publikacji Szybkości zaufania, nieraz mieliśmy okazję poznać od podszewki problemy związane z tym zagadnieniem, występujące wśród rozmaitych, odnoszących ogromne sukcesy szefów i organizacji w różnych miejscach świata. Podczas naszych spotkań dokonywaliśmy istotnych spostrzeżeń i odkrywaliśmy nowatorskie praktyki, które umożliwiają ludziom i organizacjom wdrażanie tego, co nazywamy „mądrym zaufaniem”, aby osiągnąć nadzwyczajne rezultaty.
   Naszą intencją wyrażoną w tej książce jest podzielenie się tą wiedzą - zwłaszcza pięcioma działaniami, które okazały się wspólne dla tych osób i organizacji. Przytoczymy parę historii opowiadających o takich prawdziwych ostańcach, „ludziach sukcesu”, a także powiemy, jak tworzone przez nich relacje i kultury, cechujące się wysokim zaufaniem, przynoszą efekty nie tylko wymierne i ekonomiczne, ale także, co jeszcze bardziej inspirujące, w postaci większych zasobów energii i radości.
   Jednym z najbardziej ekscytujących aspektów naszej pracy w ciągu tych lat było bezpośrednie obserwowanie „renesansu zaufania”, procesu, który nabiera impetu i przekształca życie i przywództwo na całym świecie - paradoksalnie, nawet w środku „kryzysu zaufania” wypełniającego szpalty gazet. Krzepiące było również upewnienie się co do istnienia owych pięciu działań, właściwych szefom i organizacjom, mimo ich niewiarygodnej różnorodności.
   Zdajemy sobie sprawę z ryzyka, jakie wiąże się z przytaczaniem konkretnych przykładów. W ciągu pięciu lat od publikacji książki Toma Petersa W poszukiwaniu doskonałości niektóre z „firm doskonałych”, o których pisał, doświadczyły w swojej działalności gorszych okresów. Skłoniło to autora do rozpoczęcia nowej książki znamiennymi słowami: „Nie ma firm doskonałych”1. Podobne wyzwanie czekało Jima Collinsa podczas pisania Od dobrego do wielkiego. Nie tak dawno temu Warren Buffett zwracał się do kierowników swojej firmy Berkshire Hathaway: „Ktoś dzisiaj w Berkshire robi coś, z czego ani wy, ani ja nie bylibyśmy zadowoleni, gdybyśmy o tym wiedzieli. Ale to nieuniknione. Zatrudniamy ponad 200 tysięcy osób, a przy tak ogromnej liczbie pracowników prawdopodobieństwo, że dzień minie nam bez jednego przejawu złego zachowania, jest równe zeru”. Znając realia, mamy świadomość, że niektóre z zawartych w tej książce przykładów zostaną przewrócone do góry nogami. Jesteśmy jednak głęboko przekonani, że w żaden sposób nie ujmuje to wartości naszym spostrzeżeniom ani możliwościom, które dostrzegamy, obserwując rezultaty tego, co dzieje się teraz. Przeciwnie, to tylko potwierdza, że zaufanie (bądź jego brak) jest skutkiem ludzkiego zachowania. Mając to na uwadze, dzielimy się pewnymi dawnymi i nowszymi sukcesami, z niezłomną wiarą, że w nadchodzących latach, na każdym poziomie, będzie się pojawiać coraz więcej pozytywnych przykładów - w miarę jak efekt „renesansu zaufania”, jak rozchodząca się fala, spowoduje prawdziwy przypływ, który uniesie wszystkie okręty.
   Naszą intencją jest również podsunięcie wam soczewek, dzięki którym można zauważyć, jak problemy związane z zaufaniem wpływają na każdą sytuację i jak można się przebić przez tradycyjne myślenie „tak albo nie”. Przyswojenie sobie tego, co nazywamy „mądrym zaufaniem”, pozwoli wam w świecie zdominowanym przez nieufność działać, wzbudzać zaufanie swoim postępowaniem minimalizującym ryzyko i optymalizującym możliwości. W zglobalizowanym świecie zaufanie stało się nowym środkiem płatniczym - kluczową kompetencją dla osób, zespołów, organizacji, a nawet państw. Żywimy nadzieję, że ta książka pozwoli wam zdobyć umiejętność rozpoznawania „mądrego zaufania” i celowego kształtowania go w taki sposób, aby przynosiło to wam dobrobyt, energię i radość w każdym wymiarze życia -a w konsekwencji dało poczucie, że wspólnie możemy zwiększyć poziom zaufania na świecie i korzyści z niego dla nas wszystkich.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Stephen M. R. Covey , Greg Link, Rebecca Merrill

  • Tytuł oryginału: 

    Smart Trust: The Defining Skill that Transforms Managers into Leaders

  • Liczba stron: 

    342

  • Wymiary: 

    165x235

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-7510-986-3

  • Tłumacz: 

    Paweł Laskowicz

  • Rok wydania: 

    2013

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...