Wczytuję dane...
KOD: 978-83-11-13696-0
Dostępność: 24 godzin
Koszt wysyłki od: 6.90 PLN
Wydawca: bellona

Wprowadzenie do książki

Wiosenny detoks

Wiosenny detoks,
czyli wielkie oczyszczanie organizmu po zimie, to niełatwe zadanie. Celem staje się wówczas nie tylko pozbycie się dodatkowych kilogramów, ale przede wszystkim oczyszczenie ciała ze szkodliwych substancji.
  Podczas zimy spożywamy zbyt duże ilości potraw wysoko przetworzonych, ciężkostrawnych, a nawet tłustych. Dzieje się tak, ponieważ nie jesteśmy w stanie zapewnić naszemu organizmowi świeżych warzyw i owoców, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania.   To powoduje zmęczenie, apatię, bladość, a przede wszystkim nadwagę.
   Aby oczyścić organizm z toksyn i przygotować ciało na nadejście wiosny, można zastosować jedną z kilku diet bazujących głównie na spożyciu świeżych owoców i warzyw, np. popularną dietę jabłkową. Można także przez kilka dni jeść wyłącznie ugotowane produkty zbożowe, np. kaszę czy ryż. Proponujemy jednak rozpocząć od diety nieco bardziej urozmaiconej, opartej na produktach odpowiedzialnych za oczyszczanie organizmu. Do takich zaliczyć możemy:

  • awokado, 
  • owoc granatu, 
  • rukolę, 
  • grejpfruta, 
  • czosnek, 
  • cytrynę, 
  • jabłko, 
  • białą kapustę, 
  • imbir, 
  • kalafiora, 
  • brokuła, 
  • zieloną pietruszkę, 
  • czerwonego buraka, 
  • siemię lniane, 
  • dziki ryż 
  • fenkuł. 

  Większość z tych produktów ma działanie antyoksydacyjne i antynowotworowe, zawiera duże ilości błonnika regulującego metabolizm, a ponadto przywraca wigor oraz poprawia ogólne samopoczucie i wygląd.

Dietę Oczyszczającą najlepiej rozpocząć w weekend.
   Może ona trwać od 3 dni do nawet 2-3 tygodni. W tym okresie należy wyeliminować cukier oraz sól, starać się spożywać jak najwięcej potraw bazujących na produktach świeżych, surowych, nieprzetworzonych bądź ugotowanych na parze.
   W książce „Wiosenny detoks" znalazły się przepisy na proste i lekkie dania, niewymagające dużych umiejętności kulinarnych. Do wielu z nich wystarczy dodać porcję ryżu, kaszy czy warzyw, aby otrzymać pełnowartościowy posiłek. Przy tym jest to prosty sposób na oczyszczenie organizmu. Dla ułatwienia komponowania codziennego menu podajemy informację o korzystnym działaniu danej potrawy.

Szczegóły

  • Objętość: 

    160

  • Oprawa: 

    Twarda

  • Format: 

    160x200

  • ISBN: 

    978-83-11-13696-0

  • Rok wydania: 

    2015

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...