Wczytuję dane...
KOD: 978-83-87777-88-3
Autor: Alois Raab
Dostępność: 24 godzin
Koszt wysyłki od: 6.90 PLN
Wydawca: Interspar

Wprowadzenie do książki

Joga kręgosłupa

  Kolejna nowa książka o jodze? - I tak i nie! W całkiem nowy sposób przedstawiona zostanie część ćwiczeń jogi: ćwiczenia krokodyla. Właśnie dzięki temu poniższa książka zdecydowanie różni się od obecnych na rynku podręczników o jodze.   Celem niniejszej publikacji nie jest ani wyjaśnienie podstaw działania jogi ani przedstawienie klasycznych pozycji w jodze (asanów). Dlaczego więc akurat osobny podręcznik dotyczący ćwiczeń krokodyla? Ponieważ książka Joga kręgosłupa ma być przede wszystkim pomocą w leczeniu dolegliwości kręgosłupa i korygowaniu wad postawy. Dzięki ćwiczeniom zaprezentowanym w niniejszej publikacji można osiągnąć niezwykłe sukcesy zarówno w zapobieganiu jak i w leczeniu wyżej wspomnianych dolegliwości.
   Osobom cierpiącym na dolegliwości kręgosłupa zwykłe poradniki na temat jogi często nie służą pomocą, gdyż zawarte w nich klasyczne postawy i ćwiczenia są prawie zawsze efektami długoletniego treningu. W przypadku tych ćwiczeń nawet względnie zdrowe osoby rozpoczynające ćwiczenia czy też osoby zajmujące się jogą od jakiegoś czasu mogą napotkać trudności nie do pokonania. Tym bardziej odnosi się to więc do osób cierpiących na różne dolegliwości: ze strachu przed bólem nie zdecydują się na wykonanie takich asanów, nawet jeśli są przekonane o ich skuteczności. Zupełnie inaczej rzecz się ma z ćwiczeniami krokodyla: z wyjątkiem ostrych zapalnych stanów chorobowych można je bezpiecznie wykonywać także przy dolegliwościach. Ponadto stanowią one idealną podstawę dla każdego, kto później zechce opanować trudniejsze ćwiczenia jogi. Pod tym względem ćwiczenia krokodyla stanowią wstęp, który prowadzi dopiero do właściwych asanów. Aspekt ten rozważyć powinny przede wszystkim te osoby, które - jak wielu na Zachodzie -w jodze widziały rozwiązanie różnych problemów a po kilku próbach z różnych powodów zwątpiły, czy kiedykolwiek będą w stanie poradzić sobie z takimi trudnymi ćwiczeniami. Im ćwiczenia krokodyla mogą pewnego dnia umożliwić znalezienie drogi do klasycznego treningu jogi. Ćwiczenia krokodyla znajdują także sensowne zastosowanie w gimnastyce bądź postępowaniu leczniczym. Ten, kto je raz opanował, może je bez niczyjej pomocy zawsze i wszędzie praktykować.
   Od czasu do czasu pojawia się pytanie: Po co w ogóle takie ćwiczenia kręgosłupa? Pływanie może przecież przynieść podobne efekty! - To nie całkiem się zgadza. Podczas pływania wykonuje się niewątpliwie najlepsze ćwiczenia „gimnastyczne” wspomagane działaniem wody (wielokrotnie chlorowanej lub oczyszczanej wody nie można jednak traktować jako idealnej wody leczniczej). Z pewnością przy pomocy pływania można także usunąć bądź zmniejszyć niektóre symptomy czy dolegliwości, przede wszystkim jeśli - tak jak w przypadku masażu podwodnego - ma się do dyspozycji fizjoterapeutę. Podczas pływania kręgosłup jest jednak z reguły bardziej obciążony niż się to powszechnie przyjmuje.    Pływanie stylem klasycznym wpływa raczej negatywnie niż pozytywnie na lordozę kręgosłupa, a mięśnie karku i ramion podlegają nadmiernym napięciom. Poza tym ciężar ciała odgrywa tu pewną rolę. Mimo to pływanie jest zdrowe. Ma jednak inne działanie niż ćwiczenia krokodyla.
    Moje szerokie doświadczenia z zajęć wychowania fizycznego i kursów jogi, szczególnie dla dzieci, doprowadziły mnie do wniosku, iż właśnie ćwiczenia krokodyla są wykonywane przez wszystkich z jednakowym zachwytem. Oprócz tego, by uczyć tych ćwiczeń, nie jest konieczne żadne specjalne przeszkolenie nauczycieli wychowania fizycznego czy też przedszkolanek.
   Ćwiczeń krokodyla jak i innych ćwiczeń uczyłam się u Deva Murti, Hindusa praktykującego przed laty na Zachodzie. W ciągu mojej dwudziestoletniej kariery rozwinął się z nich jednak nowy kompleks ćwiczeń, na podstawie którego powstał specjalny program treningowy. Program ten stanowi podstawę książki Joga kręgosłupa.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Alois Raab

  • Tytuł oryginału: 

    Yoga gegen Haltungsschäden und Rückenschmerzen

  • Liczba stron: 

    112

  • Wymiary: 

    145x205

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-87777-88-3

  • Tłumacz: 

    Paula Krajewska

  • Rok wydania: 

    2010

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...