Wczytuję dane...
KOD: 978-83-61012-67-2
Autor: John Rosemond
EAN: 9788361012672
Koszt wysyłki od: 9.90 PLN
Wydawca: ABA

Wprowadzenie do książki

Zdrowe i szczęśliwe dzieci

  Poprawione i uaktualnione wydanie należącego do klasyki podręcznika wychowania zaleca, aby współcześni rodzice, chcący wychować szczęśliwe i zdrowe dzieci, postępowali według sześciu podstawowych zasad: Zasada 1: Rodzice powinni poświęcić więcej uwagi swojemu małżeństwu niż dzieciom. Zasada 2: Właściwa postawa rodziców polega na tym, aby być w stosunku do dziecka zarówno autorytatywnie kochającym, jak i kochająco autorytatywnym. Prawdziwie demokratyczna relacja między rodzicem i dzieckiem, dopóki dziecko to zależy od rodziców pod względem ekonomicznym, emocjonalnym i społecznym, jest tak naprawdę niemożliwa. Zasada 3: Jednym z najważniejszych zadań rodziców jest uspołecznienie dziecka. Aby bez problemu przyswoiło ono sobie trzy podstawowe umiejętności: pisania, czytania i liczenia, rodzice muszą najpierw wpoić mu trzy podstawowe cechy: szacunek dla innych, odpowiedzialność i przedsiębiorczość. Zasada 4: Frustracja nie zawsze musi być dla dziecka szkodliwa. W rzeczywistości pewna jej dawka jest absolutnie konieczna dla kształtowania się jego charakteru i zdrowego rozwoju emocjonalnego. Zasada 5: Dzieciom potrzebne są takie formy zabawy, które roz­wijają wyobraźnię, inicjatywę, kreatywność, inteligencję, przedsiębiorczość i samowystarczalność. Wymyślanie stanowi nie tylko podstawę prawdziwie kreatywnej zabawy (która z kolei jest istotą dzieciństwa), ale również historii postępu rodzaju ludzkiego. Zasada 6: Telewizja, komputery i gry wideo to migotliwe, niewybredne, mdłe zafałszowane obrazy rzeczywistości. W zbyt dużej dawce hamują rozwój dziecka oraz przynoszą szkody całej rodzinie, tak więc rodzice powinni od początku ograniczać dzieciom do nich dostęp.

Szczegóły

  • Autor: 

    John Rosemond

  • Objętość: 

    208

  • Oprawa: 

    Miękka

  • Format: 

    145x205

  • ISBN: 

    978-83-61012-67-2

  • Rok wydania: 

    2007

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...