Wczytuję dane...
KOD: 978-83-64481-44-4
Autor: Leanne Ely
Dostępność: 24 godzin
Koszt wysyłki od: 5.90 PLN
Wydawca: Bukowy Las

Wprowadzenie do książki

Umiarkowana dieta paleo

   Umiarkowana dieta paleo, czyli jak jeść zdrowo i nie zwariować zawiera jadłospisy na dwanaście tygodni (w tym listy zakupów!), które możesz wykorzystać, rozpoczynając przygodę z paleo. Dowiesz się z niej również, jakiego sprzętu będziesz potrzebować w kuchni i jakie składniki powinieneś zgromadzić w kredensie, spiżarni i lodówce. W rozdziale 9 znajdziesz propozycje na dwadzieścia mrożonek paleo do wykorzystania w dni, w które masz ochotę zjeść „gotowca”. Są też przepisy na potrawy paleo z wolnowaru i cały rozdział poświęcony zupom (nawiasem mówiąc, zawierający przepis na moją cudowną zupę mitochondrialną, która dostarcza wszystkich cennych warzyw i jest pyszna). Jest rozdział o aspektach stylu życia paleo, które uważam za opcjonalne, a nawet rozdział o tym, jak nakłonić dzieci do stania się umiarkowanymi paleoistami.

Zasady umiarkowanej diety paleo

Oto podstawowe zasady, jakich trzeba przestrzegać, będąc umiarkowanym paleoistą:

  1. Unikaj produktów mlecznych. Przynajmniej przez większość czasu. Jeśli już musisz, zjedz trochę dobrej jakości sera mającego więcej niż 120 dni (żeby laktoza zdążyła się rozłożyć).
  2. Nie spożywaj glutenu. Nigdy. Gluten jest zły i szkodzi zdrowiu, kropka. Ale jeśli już koniecznie musisz zjeść makaron, wybierz ten z quinoa - pilnuj jednak wielkości porcji (nie ma sensu liczyć węglowodanów w ąuinoa). Węglowodany rozkładają się na cukry, a ich nadmiar prowadzi do nadmiaru cukru w organizmie. 
  3. Wyeliminuj z diety rośliny strączkowe. W diecie paleo ich spożywanie jest zakazane, ponieważ pełno w nich lektyn (więcej o lektynach na s. 28). Jeśli jednak tęsknisz za grochówką, proszę bardzo - wyhoduj kiełki grochu i wcinaj! Pozwól im dojrzewać przez parę dni, a potem zrób fantastyczną zupę! Kiełkowanie zbóż i roślin strączkowych zabija w nich lektyny, dzięki czemu stają się przyjazne dla osób stosujących dietę paleo. 
  4. Zrezygnuj z tradycyjnych ziemniaków na rzecz fioletowych, które mają znacznie większą wartość odżywczą. Obowiązuje tu jednak ta sama zasada co w punkcie 2 odnosząca się do spożywania makaronu z ąuinoa: nie przesadzaj. 
  5. Jedz warzywa! Zajadaj mnóstwo zielonych warzyw, które dodadzą ci sil w odróżnieniu od zapychającego chleba i zbóż. Uważaj na te, które mają dużo skrobi, a wybieraj te o niskim indeksie glikemicznym, takie jak brokuły, kalafior i, rzecz jasna, ciemnozielone warzywa liściaste.


Vademecum umiarkowanego paleoisty

Jak już wspomniałam, bycie umiarkowanym paleoistą to coś więcej niż dieta. To styl życia oparty na następujących założeniach:

  • Nasze ciała nieustannie potrzebują składników odżywczych. Najlepszym ich źródłem są rośliny, zwłaszcza produkty ekologiczne z lokalnych upraw. 
  • Jajka od kur z wolnego wybiegu obfitują w proteiny, aminokwasy i sole mineralne. 
  • Ekologiczne mięso pochodzące od zwierząt z wolnego wybiegu jest ważnym źródłem protein. Należy unikać spożywania mięsa zwierząt z hodowli przemysłowej. 
  • Czynności zmniejszające stres (dowolne, np. masaż, joga) są konieczne do zachowania zdrowia i należy je wykonywać codziennie. 
  • Uprawianie sportu jest dobre, ale powinno się składać wyłącznie z ulubionych ćwiczeń. 
  • Odpoczynek jest kluczem do dobrego samopoczucia, który bywa często przeoczany. Trzeba zapewnić swojemu ciału dość snu, by hormony mogły właściwie działać.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Leanne Ely

  • Tytuł oryginału: 

    Part-Time Paleo: How to Go Paleo Without Going Crazy

  • Liczba stron: 

    272

  • Wymiary: 

    145x205

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-64481-44-4

  • Tłumacz: 

    Iwona Michałowska-Gabrych

  • Rok wydania: 

    2015

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...