KOD: 978-83-7377-468-1
Autor: Natalia Rose
Koszt wysyłki od: 5.90 PLN

Wprowadzenie do książki

Oczyszczanie organizmu dla kobiet

   Dowody epidemiologiczne wskazują na to, że dieta zachodnia, bogata w mięso, tłuste pożywienie, tłuszcze dodane, desery i słodycze, wyraźnie zwiększa ryzyko wystąpienia otyłości, cukrzycy typu 2, nadciśnienia oraz choroby wieńcowej serca. Wzorce dietetyczne określane mianem „zdrowej diety”, bogate w owoce, warzywa, pełne ziarno, ryby oraz składające się z niewielkiej ilości mięsa drobiowego, wpływają natomiast na zmniejszenie ryzyka wystąpienia tych chorób. Związek ten jest silniejszy dla wzorców dietetycznych niż dla pojedynczych pokarmów, co podkreśla konieczność ograniczenia spożywanego w nadmiarze pożywienia, zmiany szkodliwych wzorców oraz włączenia do diety pokarmów, które spożywane są w zbyt małej ilości. Zmiany stylu życia dają rezultaty porównywalne lub nawet lepsze niż leczenie farmakologiczne. W Diabetes Prevention Study (badania nad zapobieganiem cukrzycy – przyp. tłum.) dieta i ćwiczenia okazały się skuteczniej zapobiegać rozwojowi cukrzycy u ludzi z upośledzoną tolerancją glukozy niż metformina. Zmiany stylu życia nie tylko przyczyniają się do poprawy zdrowia pacjenta, lecz mogą być także bardzo opłacalne, zwłaszcza w grupach wysokiego ryzyka.
   W ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat najszerzej zakrojonym badaniom poddano tak zwaną dietę śródziemnomorską. Dieta śródziemnomorska jest współcześnie zalecanym sposobem odżywiania, czerpiącym inspirację z tradycyjnych wzorców żywieniowych niektórych krajów śródziemnomorskich. Opierając się na wzorcach dietetycznych właściwych Krecie oraz większej części Grecji i południowych Włoch we wczesnych latach sześćdziesiątych, dieta ta, w połączeniu z regularną aktywnością fizyczną, polega na spożywaniu: dużej ilości pokarmów pochodzenia roślinnego, świeżych owoców w formie typowego, codziennego deseru, oleju z oliwek jako głównego źródła tłuszczu, minimalnej ilości produktów mlecznych (głównie ser i jogurt), ryb oraz mięsa drobiowego (w małych lub średnich ilościach), maksymalnie czterech jaj tygodniowo, sporej ilości błonnika, czerwonego mięsa w bardzo małych ilościach oraz wina w małych lub średnich ilościach. Całkowita ilość tłuszczu w tej diecie stanowi 25-35% całkowitego spożycia kalorii, przy czym tłuszcze nasycone stanowią jedynie 8% lub mniej.
     Zaobserwowane korzyści płynące z diety śródziemnomorskiej ilustrują wyraźny paradoks: chociaż mieszkańcy krajów śródziemnomorskich spożywają raczej względnie duże ilości tłuszczu, znacznie rzadziej doświadczają chorób układu krążenia niż mieszkańcy Stanów    Zjednoczonych, gdzie spożywa się podobne ilości tłuszczu. Jedną z najważniejszych różnic jest spożycie dużej ilości „zdrowego tłuszczu” (olej z oliwek, awokado itd.) w diecie śródziemnomorskiej. Kolejną, bardzo ważną różnicą są większe proporcje zielonych warzyw, owoców, roślin strączkowych oraz nieprzetworzonych zbóż w porównaniu z dietą przeciętnego Amerykanina. Zdrowe tłuszcze obniżają poziom cholesterolu we krwi w przeciwieństwie do dużych ilości tłuszczów zwierzęcych i mlecznych, właściwych diecie amerykańskiej. Dieta śródziemnomorska obniża również poziom cukru oraz ciśnienie krwi, ponadto odkryto niedawno, iż zapobiega rozwojowi cukrzycy. U pacjentów korzystających z tej diety zauważono również zmniejszone o blisko 50 procent ryzyko rozwoju przewlekłej obturacyjnej choroby płuc.
     Należy podkreślić, że przewaga świeżych owoców i warzyw w diecie śródziemnomorskiej wiąże się ze zwiększoną konsumpcją surowego pożywienia, a co za tym idzie – przyswojeniem mniejszej ilości utleniaczy powstających w procesie gotowania oraz zachowaniem w diecie większej ilości odżywczych i endogenicznych przeciwutleniaczy. Wysokie spożycie przeciwutleniaczy i błonnika przyczynia się do wyczyszczenia niewielkiej ilości utleniaczy lub składników utlenionych. Wykazano, że usunięcie utleniaczy z organizmu prowadzi do zmniejszenia oksydacji lipoprotein niskiej gęstości (ang. lowdensity lipoproteins – przyp. tłum.), co wpływa na zahamowanie objawów miażdżycowych.
Powszechnie wiadomo, że powodem, dla którego ta dieta przynosi korzyści zdrowotne, nie jest żaden konkretny składnik odżywczy lub suplement, ale połączenie składników znajdujących się w surowym i nieprzetworzonym pożywieniu. Ta cenna informacja umyka raportom głoszącym, iż dieta śródziemnomorska odmładza dzięki piciu wina.
   „Oczyszczanie organizmu dla kobiet” wyróżnia się spośród pozycji książkowych w dziedzinie dietetyki. Natalia Rose starannie analizuje przyczyny aktualnej sytuacji, w sposób przemyślany odwołując się przy tym do swoich osobistych wyzwań. Pokazuje ona kobietom, jak stopniowo zrezygnować z niezdrowego stylu życia i zacząć zdrowo żyć. Stosując jej wyjątkowe podejście do zdrowego odżywiania (polegające na spożywaniu głównie surowych pokarmów i regularnym oczyszczaniu – detoksykacji – jelit z materii gnijącej, niezdrowych mikroorganizmów i drożdżaków), czytelnik odkrywa nowe obszary zdrowia, wzmacniając narządy wewnętrzne, rozjaśniając umysł i osiągając znacznie lepsze rezultaty niż na diecie śródziemnomorskiej.
    Książka Oczyszczanie organizmu dla kobiet bierze pod uwagę również różnice hormonalne oraz nadmiernie kwasowe środowisko, które nasila fizyczne i emocjonalne objawy doświadczane przez większość kobiet Zachodu. Natalia wyjaśnia czytelniczkom, dlaczego doświadczają takich dramatycznych objawów, oraz pokazuje, jak mogą poprawić swoje zdrowie. Niniejsza książka powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich dbających o siebie kobiet i ich rodzin, a zwłaszcza nastolatek, które mogą już teraz zainwestować w swoje zdrowie i długość życia, przyjmując najzdrowszy styl życia.

– dr med. John E. Strobeck

   Detoksykacja jest prawdopodobnie najlepszym działaniem, jakie możemy podjąć, by poprawić jakość swojego życia. Poprawnie przeprowadzony detoks odblokowuje przypływ energii, przynosi radość oraz doskonałe samopoczucie fizyczne. Gdy nasz organizm pełen jest substancji, które nie powinny się tam znajdować (wskutek niezdrowego stylu życia), tracimy naszą wewnętrzną czystość, autentyczność i moc. „Detoksykując” (co oznacza usuwanie szkodliwych substancji), rozkwitamy i odzyskujemy nieograniczone poczucie jedności.
Przekonałam się, że Detoks dla kobiet daje skuteczne, szybkie i trwałe efekty. Zdrowie i konstytucja ciała ulegają systematycznej poprawie na dłuższy okres. Oto kilka najczęściej pojawiających się efektów doświadczanych przez moje klientki stosujące ten program:
• Szybka, utrzymująca się utrata wagi
• Eliminacja lub wyraźne zmniejszenie cellulitu
• Jędrna, napięta skóra twarzy
• Jędrne ciało
• Lepsze krążenie przyczyniające się do promiennego wyglądu
• Wyraźne zwiększenie poziomu energii w ciągu dnia
• Naturalne odczucie euforii
• Korzystne zmiany wzorców snu
• Zmniejszenie zmarszczek oraz worków pod oczami
• Mniejsze wahania nastroju
• Łagodniejsze cykle menstruacyjne.

Szczegółowe Informacje

  • Autor: 

    Natalia Rose

  • Tytuł oryginału: 

    Detox for Women: An All New Approach for a Sleek Body and Radiant Health in 4 Weeks

  • Liczba stron: 

    290

  • Wymiary: 

    148x210

  • Oprawa: 

    Miękka

  • ISBN: 

    978-83-7377-468-1

  • Tłumacz: 

    Karolina Bochenek

  • Rok wydania: 

    2011

Polecamy
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...